• varfördåför

lösnaglar

Jag har kollat runt lite på nätet för att hitta lösnaglar, men nu hittar jag abra tippar och en masa andra tillbehör..

kan någon som är insatt i ämnet förklara skillnaden på gele naglar och akrylnaglar och om man kan göra gelenaglar själv (det kan man ju såklart) mn är det svårt? är det värt 1200kr att köpa ett startkitt?

snälla hälp, jag ahr ju inet råd att gå på salong för 6-700kr

Alvin, Ilon, Douglas och Junie
  • Svar på tråden lösnaglar
  • varfördåför
    prinsesstårtan skrev 2010-03-16 16:19:53 följande:
    jag söker inga spesifika svar, jag är en sådan som gör som jag vill ändå.. man lever ju bara en gång   men jag tänkte att det kanske fanns någon som provat eller så..

jag är visst intresserad av din åsikt, men jag ville veta lite mjer, typ skillnaden på akryl och gel, vilket är snyggare, håller bätte, ser naturlkigare ut osv..

du får järna fortsätta at svara men hällst på det jag frågar nu vet jag ju att du avråder
  • varfördåför
    Poulain skrev 2010-03-16 16:20:40 följande:
    Prova själv du, det kan man alltid göra. Själv skulle jag varken orka eller våga Det tar 1,5-2 h varje månad jag gör det hos salongen och det blir jättesnyggt, det skulle nog ta längre tid om jag gjorde det själv, och jag vet inte om det skulle bli så snyggt. Jag betalar 550 kr per månad för att fylla på mina akrylnaglar, och jag går på en hyfsat dyr salong så det finns nog billigare
    de jag hittat i stan kostar 800kr och sedan kring 500 för att bättra på.. hur ofta måte man göra det då, naglarna växer ju så fort, hur ofta kan man fylla på innan man måste byta helt och om tippen lossnar då, då kastade jag ju pengarna i sjön?

man skall ju klippa sig också, blir ju sååå dyyyrt..
  • M Y L F

Jag är iof utbildad, men självklart kan man göra själv. Jag har dock inte använt nail4you akryl puder och vätska så jag kan inte säga om det är bra eller dåligt.

Har bara testat deras tippar och Topcoat och UV lampa och det funkar som det skall.
    När jag bygger så använder jag Creativs produkter och det får bara utbildade köpa, men jag har tänkt att test köpa annat för att se vilken skillnaden egentligen är.
    Jag använder Akryl och bygger på vita tippar sedan använder jag topcoat som måste torka under UV lampa. Tar ungefär 1 ½ timma.
    Nu gör jag inte naglar längre för det är jobbigt att hålla på och underhålla naglarna. Jag har inte tiden eller lusten. Det är jättefint med nya gjorda naglar men jag tycker att det är för mekligt att hålla på och plocka fram alla produkter, lampor, filar osv.
    Jag skulle rekommendera att gå till en utbildad för att få snyggast resultat. Sedan kan man ju börja bygga själv när man gått ett par gånger och sett hur man gör.

• che

Jag tycker att gele är mer skonsamt än akryl ... men gele måste härdas i uv-ljus, så jag vet inte hur det går när det är hemmagrejer.

... men jag föredrar ju att låta naglarna växa ut själva med gele som stöd, eftersom mina naglar är så jäkla tunna ... men jag är alltför dålig på att bibehålla dessa fejknaglar och det slutar alltid med att jag står det med eländiga egna naglar.

Jag är mycket skeptisk till hemma-varianterna just pga kvalite och hur länge det håller, hur snyggt man får det själv etc. Men så har jag gått o fått naglar fixade på salong och varit djupt besviken också, så jag är nog inte rätt person att komma med några som helst åsikter om detta alls :D *ler*

• prinsesstårtan
    xylifon skrev 2010-03-16 16:23:15 följande:
    jag söker inga spesifika svar, jag är en sådan som gör som jag vill ändå.. man lever ju bara en gång   men jag tänkte att det kanske fanns någon som provat eller så.. jag är visst intresserad av din åsikt, men jag ville veta lite mjer, typ skillnaden på akryl och gel, vilket är snyggare, håller bätte, ser naturlkigare ut osv.. du får järna fortsätta at svara men hällst på det jag frågar nu vet jag ju att du avråder
    skillnaden på akryl och gele är en smaksak och håller olika beroende på vilken nagel man har själv. akrylen är matt och gelen glansig. jag gör akryl som man skulpterar i två färger ( vitt och rosa) och sen har jag geleöverdrag på det då jag gillar glansen... akrylen torkar på ett sett som gelen inte gör och det gör att man måste vara noga med att smörja med nagelolja (speciellt nu på vintern) samt vara noga med att fila kanerna så nageln inte börjar släppa....
  • Poulain
    xylifon skrev 2010-03-16 16:26:01 följande:
    de jag hittat i stan kostar 800kr och sedan kring 500 för att bättra på.. hur ofta måte man göra det då, naglarna växer ju så fort, hur ofta kan man fylla på innan man måste byta helt och om tippen lossnar då, då kastade jag ju pengarna i sjön? man skall ju klippa sig också, blir ju sååå dyyyrt..
    På min salong kostar det 900 att göra och 550 att fylla på. Man fyller på var tredje-var fjärde vecka.
    Om tippen lossnar får jag gå dit på någon "akut-tid" och sätta på den igen, kostandsfritt. Eller så sätter jag plåster på fingret och väntar på nästa tid. Om jag tappar tre tippar till min nästa tid så sätter hon fast dem utan extra kostnad. Jag tappar nästan alltid en per månad
    Klart det blir dyrt, jag går tex inte hos frisören så ofta, färgar min utväxt hemma och klipper mig kanske var fjärde månad. Man får prioritera, jag tycker om att ha fina naglar
    På min salong brukar de ha elever (eller snarare personer som är färdigexaminerade men nyanställda) som gör det mycket billigare.
  • varfördåför
    M Y L F skrev 2010-03-16 16:30:20 följande:
    Jag är iof utbildad, men självklart kan man göra själv. Jag har dock inte använt nail4you akryl puder och vätska så jag kan inte säga om det är bra eller dåligt. Har bara testat deras tippar och Topcoat och UV lampa och det funkar som det skall. När jag bygger så använder jag Creativs produkter och det får bara utbildade köpa, men jag har tänkt att test köpa annat för att se vilken skillnaden egentligen är. Jag använder Akryl och bygger på vita tippar sedan använder jag topcoat som måste torka under UV lampa. Tar ungefär 1 ½ timma. Nu gör jag inte naglar längre för det är jobbigt att hålla på och underhålla naglarna. Jag har inte tiden eller lusten. Det är jättefint med nya gjorda naglar men jag tycker att det är för mekligt att hålla på och plocka fram alla produkter, lampor, filar osv. Jag skulle rekommendera att gå till en utbildad för att få snyggast resultat. Sedan kan man ju börja bygga själv när man gått ett par gånger och sett hur man gör.  
    ja, men dte är ju sant, om jag går hos ett proffs först så vet jag hur man gör så blir det lite lättare.. men det är typ "geleerna"som kan vara skillnad på alltså..
  • varfördåför
    Poulain skrev 2010-03-16 16:36:49 följande:
    oj var fjäde vecka för 550kr.. hjälp. ntror inet at jag ahr de summorna varje månad. hur  börjar det seut om man typ väntar i två månader eler tre?
  • Poulain
    xylifon skrev 2010-03-16 17:10:36 följande:
    oj var fjäde vecka för 550kr.. hjälp. ntror inet at jag ahr de summorna varje månad. hur  börjar det seut om man typ väntar i två månader eler tre?
    Då ser det inte bra ut, de växer ut och kommer att ramla av. Man kan inte ha lösnaglar kontinuerligt och göra om det var tredje månad. Då får du göra det en gång och sedan ta bort, och sedan göra en gång till nästa gång du har råd...
  • varfördåför
    Poulain skrev 2010-03-16 17:12:24 följande:
    Då ser det inte bra ut, de växer ut och kommer att ramla av. Man kan inte ha lösnaglar kontinuerligt och göra om det var tredje månad. Då får du göra det en gång och sedan ta bort, och sedan göra en gång till nästa gång du har råd...
    ok.. mn om jag gör det en gång i månaden så kanjg hålla på hur långe som hällst? men tippaxå,  så då måste de bytas ändå.. kostar detockså?
Svar på tråden lösnaglar