Tygblöjetråden 24
Jag vet att det finns en tygbindetråd förut, någon som vet om den finns kvar och i sådana fall var den ha gömt sig?
Jag vet att det finns en tygbindetråd förut, någon som vet om den finns kvar och i sådana fall var den ha gömt sig?
Hej! Första gången jag skriver här även om jag följt tråden länge. Jag har BF i april och vi tänkte använda tygblöjor i första hand. Vi har fått låna några vikblöjor som svägerskan hade när hon var liten som vi tänkte börja med men jag undrar hur mycket det behövs och i vilka storlekar? De blöjor vi fått har jag mätt själv och de är då alltså tvättade och lite snea och så så måtten är ungefärliga:
4 st 70x70
9 st 70x75
5 st 75x80
Jag har även 7 stycken ikea näckten 2-kronors frottéhanddukar, kan man använda dem som vikisar till en nyföding?
Vilka kan man använda till nyfödd och hur många behöver jag komplettera med och i vilken storlek? Vi har tänkt tvätta var tredje dag (vi har ingen egen tvättmaskin).
Tänkte köpa en PUL-påse att ha i skötväskan. Hur stor behöver man? Funderar på 30x20, den ska rymma 2-3 pocketblöjor med inlägg. Vi hade tänkt köra vikblöjor, hur många tror ni ryms då? Och hur många behöver rymmas? Jag funderar också på hur det fungerar att lägga tex. bajsiga vikblöjor i en sådan PUL-påse, blir påsen helt äcklig då så man måste tvätta den varje gång man använt den eller hur funkar det? Man tycker att man har läst på hur mycket som helst och ändå har man tusen frågor ![]()