Inlägg från: CottonCandy |Visa alla inlägg
  • CottonCandy

Tygblöjetråden 24

hejalla, är ny i denna tråd å har lite funderingar..

jo de e så att nu på senaste har jag funderat på att börja köra med tygblöjor, de e både smidigt å man spar pengar även om de e en stor kostnad att köpa in dom men man sparar ju en hel del i de långa loppet.

har suttit å surfat runt å definnsju en djungel av tyblöjor så jag har lite frågor till er som annvänder tyg blöjor

köper ni från svenska butiker eller utlänska?
    nån som köpt på ebay?
    är one size varianten bra? då passar d eju även om man får fler barn
    i dom här all in one blöjorna vad e de man behöver utäver de? rispapper? eller bara tyginlägg?
    vad kan ni tippsa om för märke?
    hur många ska man ha? har läst att 24 st är ett bra antal att ha hemma.

har funderat på dessa

http://www.babaharmonia.com/naughty-baby-nappies-p-91.html?language=en

• CottonCandy

Titinea. tack för ditt svar, tror dem jag länka till har såndär att man kan vika in kardborren när man tvättar fast dekanske lossnar ändå? å sliter mer?

• CottonCandy
    yrväder skrev 2010-05-20 21:13:06 följande:
    Dom erfarenheter jag har av kardborreblöjor är att kardborren inte kommer hålla till så mkt mer än ett barn, särskilt inte om det är onesize som används hela blöjperioden. Kardborren slits helt enkelt så mkt att den till slut inte fäster.
    ahh okey då hänger jag me, låter ju rätt logiskt hehe
    men de här med rispapper. när  å vart har man de?
    har de samma funktion som engångspappret har som man kan köpa på rulle?
    å inläggen dom som absorberar kisset å de närman byter,byter man hela eller bara inlägget?

som sagt e ju helt grön så ni får ursäkt dom dumma frågorna hehe
  • CottonCandy
    Zoria123 skrev 2010-05-24 09:07:48 följande:
    Tack, för svar! Det låter inte allt för besvärligt att torka och tvätta yttreblöjan en gång om dagen. Jag och mannen är inne på att köpa två day paket, en stay dry och en organic. Har kollat på youtube och de verkar verkligen hur smidiga och bra som helst :) tack för hjälpen och tippset, nu är det bara till att beställa! :D
    har du nån länk till de du funderat på? ja e vilse i tyg blöje djungeln
Svar på tråden Tygblöjetråden 24