• Candra

Tygblöjetråden 24

Hej, har några frågaor!
    Än så länge har vi kört med vanliga blöjor, men har varit nyfiken på att testa tyg på henne. Hon är 10 mån, och vi ska så smått börja potträna. Det är så omständigt att hinna plocka av blöja, sen upp på pottan osv, så jag funderar på om det finns möjlighet att sy som trosor som håller tätt?
    Blir det fuktigt inuti, eller finns det nåt som för bort fukten som vanliga blöjor?
    Och sista, har alla har tvättmaskin? Var har tvättstuga och kan tvätta max 2 gånger i veckan, skulle de fungera ändå?

• Candra

Någon som har ett bra mönster att gå efter? Vill testa att sy själv.

Vill ha en byxvariant för dagtid. Behöver inte rymma så jättemycket då min dotter inte är nån storkissare, men ändå så att det inte blir panik att byta med en gång.

Nån som har nåt tips?

• Candra

Vart kan man beställa bra pul-tyg?

• Candra

Frågar igen då det är ganska angeläget (och otåligt {#lang_emotions_tongue_out}) att få svar.
    Ni som syr egna, vad har ni för tyg som håller fukten inne? Och vart köpte ni det?

• Candra
    Titinea skrev 2010-05-23 19:30:18 följande:
    Jag syr i PUL (laminerat tyg) som ytterlaget för att hålla fukten inne. Finns på Babyheaven, Myllymuksut, thefabricfairy och månge fler ställen...
    Behöver man ha det i hela, eller bara i "kärnan"? (Pocketmodellen)
  • Candra
    Titinea skrev 2010-05-23 20:14:02 följande:
    Jag syr hela ytterlagret med PUL, men jag har sett bilder på blöjor med"vingar" i annat tyg
    Tack.
  • Candra

En fråga till, hur bred bör grenen vara?

• Candra

Och ytterligare en, VAD är pul-tyg egentligen? Är det sånt som är i badkläder, eller är det nåt annat?

• Candra
    Krake skrev 2010-05-24 15:38:50 följande:
    Kan ju göra nån i fleece och testa, hade varit praktiskt om man kunde få användning för allt som ligger och dräller hemma =P
    Såg en som gjorde helt i frotté.. Men det lär ju knappast hålla fukten inne, tvärtom.
  • Candra
    Krake skrev 2010-05-24 15:58:39 följande:
    Jo, det tycker jag också..
    Har tänkt försöka sy om trosor och göra så de kan ta lite fukt utan att läcka allt för mycket.. Finns inte potträningsbyxor i min dotters storlek, så får försöka improvisera ihop något. De behöver ju inte kunna ta lika mycket som vanliga blöjor, eftersom det inte är så de ska användas. Vill också använda vanliga trosor så det inte ska bli så annorlunda för henna att byta till vanliga sen.. Så de är lika utåt sett.
Svar på tråden Tygblöjetråden 24