Tygblöjetråden 24
Hej!
Hej!
Jag har fått hem Itti Bitti D'Lish Snap In One nu, och testat lite smått.
De har inte utsatts för nån större prövning än, men här kommer ändå en kort recension!
* De sitter JÄTTEBRA. Jag är inte något tygblöjeproffs, har bara provat Imsevimse och BG (pocket & AIO). Jag tycker Itti Bitti har mycket bättre passform. Sitter inte åt för hårt, men sitter ändå på plats helt perfekt. BG tycker jag har gett röda märken på låren, som om dom sitter för hårt - det ser inte så kul ut. Men inte med Itti BItti alltså.
* Kisset har inte gått igenom inläggen, lätt att bara byta inlägg och behålla blöjan.
* Lätt att bestämma hur mycket inlägg man vill ha, och eftersom det sitter fast med knappar blir det inte knöligt! På det stora hela väldigt lättanvända.
* Ja, dom är ju sjukt snygga också.
Mannen ska få testa och säga vad han tycker också, men det lutar åt att det blir en beställning med ett helt gäng Itti Bitti!
Jag skrev tidigare i tråden att jag testat Itti Bitti D'Lish snap in one; här kommer en uppdatering, nu efter att vi använt dom lite längre och fått hem leverans nr 2.
Både jag och mannen är helsålda, dom är hur bra som helst. Passformen är suverän, de är smidiga, och inläggen suger upp jättebra.
Jag kan dessutom VARMT rekommendera att beställa från Cheeks and Cherries!
www.cheeksandcherries.co.uk/
Bra priser (jag jämförde flera siter...), supersnabb leverns och fantastisk service. Jag hade råkat beställa inlägg av fel storlek, vilket jag upptäckte preciiis när ordern gått iväg. Jag skickade iväg ett mail och fick ett trevligt svar efter bara några minuter att dom ändrat åt mig!
Såå, jag rekommenderar verkligen både Itti Bitti och Cheeks and Cherries!
Gör ett tillägg här också:
Vi tyckte det var bökigt med tygisar när bebisen var helt ny och liten och bajsade hela tiden, så vi körde pappers istället. De blöjor vi hade i newborn-storlek blev bara använda några gånger, tyvärr. Så det kan ju finnas en poäng att inte köpa jättemånga minitygisar, innan du vet om det passar för just er.
Fast sen kan man ju börja med tygisar igen, lite senare! Det gjorde vi!
Hej Parsley!
15 tror jag räcker gott och väl om ni har egen tvättmaskin. Ett tips är att inte beställa alla på en gång, utan ta ett par och testa så att dom passar just er och er bebis.
Vi testade BG, men fastnade inte direkt. Tyckte passformen var sådär och att de verkade skava lite.
Nu har vi bara Itti Bitti D'lish, snap in one - vi ÄLSKAR dom! Underbara blöjor! (men jag skulle inte rekommendera att köpa så många ittibittisar i stl S till en nyfödd, eftersom modellen är rätt slimmad är risken att man växer ur alla på rätt kort tid. Bättre att köpa ett gäng i stl M istället, de är från 6,5 kg)
Dock finns dom inte i Sverige, man får beställa från England.
Jag har beställt från Cheeks and Cherries, som jag rekommenderar helhjärtat. Snabb leverans, jättebra kundtjäns (om man beställer fel... *harkel*)
Överlag är det en jättebra hemsida, mycket informativ! Man kan läsa kundomdömen om alla blöjor också, det är superbra.
Jag tycker att pampers-blöjorna är värst! Luktar konstigt, mystiskt snustorra (oavsett hur mycket kiss som kommit) och allmänt superplastiga.
Blää säger jag också.
Vi har använt ICAs blöjor när vi inte har tygisarna, dom är i alla fall bättre än pampers.
Jag säger också MENSKOPP!
Den är fantastisk, fattar inte att det är så få som använder den? Och varför säljer dom inte menskopp på apoteket?
Och det är absolut inte äckligt, tvärtom! Jag tycker det är mycket äckligare med gamla bindor eller tamponger.