• Ticke

Tygblöjetråden 24

Vad har ni använt till nyfödd? Väntar på liten, ska man satsa på att köpa tygisar i xs modell? Använde Imse Vimse till förra tjejen men de va ju alltför stora för henne nyfödd så vi fick köra med pappersblöjor i början då hon va lite tidig... Känns lite trist att behöva börja med pappar...vill gärna köra tygisar hela vägen men de är ju så klumpiga på de minsta.

• Ticke

Ja det får kanske bli lite av varje. Det är så jäkla trist bara när de är så där små o bajsar hela tiden och det läcker utanför i för stora blöjor... Har köpt några muksut formsydda av de minsta storleken för vi använde ganska mycket muksut till den stora tjejen när hon blev större. Men det blir ju attans dyrt att köpa ett helt fullt set med de minsta.

Juni blöjan vad är det för en sort? AIO?

• Ticke
    johlinn skrev 2010-06-14 22:42:32 följande:
    Ticke - nä, ett fullt set med minsta storleken är ju bara inte möjligt att köpa. Om man inte är jätterik förstås
    Nä jag vet, det är ju visserligen bra begagnat pris på Muksut men det är kanske inte så många som är intresserade av begagnade XS heller... Får nog köra lite kombination av S o XS...o papper i värsta fall...  De växer ju ganska fort så de får lite hull på rumpan :)
  • Ticke

Det beror nog på hur stor maskinen är. Den ska ju inte bli proppfull men eftersom de inte är använda ska de ju bara sköljas upp. Kör dom några gånger och du behöver ju inte ens ha tvättmedel, det hade jag en liten skvätt en gång och sen kört några gånger i maskinen så blir de både mjukare och suger bättre tills dess du ska använda dom. Sen beror det kanske på vilkensort det är. Vikisar eller pocket eller aio? Man ska iallafall inte överdosera tvättmedel och ta inte sköljmedel i. Kör något parfymfritt medel typ Änglamark eller Neutral...

• Ticke

Hej,om man har tips på butiker som kan komma med i länklistan vem lägger till dessa? Tips på rea mm... Några butiker har även slagit igen som man kanske ska ta bort då.

Ticke

• Ticke
    FeliXia skrev 2010-08-16 10:35:23 följande:
    Hejsan!
    Måste bara beklaga mig lite... Har en 1 månaders bebis. Vi hade tänkt använda tygblöjor från starten. Köpte bumgenius AIO, petit easy.
    De skulle passa nyfödda på 3 kilo. Det gjorde de inte.
    Nu, när hon vägen 4 kilo passar de bättre...
    Men så irriterande när vi sitter och ammar. Min lilltjej ligger på amningskudden, och plötsligt känner jag hur det kommer varmt över min mage och ner på kjolen, och över i soffan!
    FINT!
    Premiären på Petit Easy...
    Vilket skämt.
    Verkar som om vi ska bygga på det redan enorma sopberget, och betala många många tusen på en-gångs...
    De läcker iallafall inte.
    Hej tjejen,
    Har 6st nb blöjor från Muksut. Formsydda innerblöjor i bambu sitter perfekt på en pytterumpa :) från förtidigt född till ca5kg...hos oss lite längre till o med. Det är kardborre i midjan så man kan reglera dessa fint. Vill du köpa? Våran har precis växt ur dom nu. Tänkte lägga ut dom på blocket annars. De är ju ganska dyra men man får ju tillbaka lite när man säljer.
    Köpta i web-butiken littlebloom.se randiga där kan du se hur de ser ut. Hör av dig om du är intresserad.

//Ticke
  • Ticke
    Candra skrev 2011-02-04 11:58:48 följande:
    Nån som har erfarenheter av muksut? Lite smått kär i dem :P
    Hej Candra,
    Vi har haft muksut till våra och det är helt klart favoritblöjan. Vi provade ett hyrkit i web-shoppen littlebloom först så blev vi fast med alla varianterna. Vi blandade mellan formsydda o pocket och allt-i-ett men alla satt kanon på våra barn. En som varit smal och en liten knubbis men de var bra till båda.

Lycka till
Svar på tråden Tygblöjetråden 24