• hermia

Tygblöjetråden 24

Hej, jag är ny i tråden, och har nyligen börjat använda tygblöjor till vår 11-månaders tjej. Tyvärr har vi upptäckt att vi måste byta blöja efter max två timmar för att det inte ska läcka igenom yttertyget (PUL). Känner mig lite besviken på grund av detta... Är det vanligt att man måste byta så ofta? Hur ofta byter ni?
    Kan det bli såhär när man använder för mycket tvättmedel? Vi har använt hälften så mycket som vi brukar till vanlig tvätt.
    De märken vi testat är Fuzzi Bunz onesize, Bambooty och Muksut AIO. 

• hermia
    johlinn skrev 2010-07-01 12:12:26 följande:
    Var läcker det nånstans, är det i sömmen mot byxkanten, eller är det mitt på blöjan? Är det mitt på blöjan kan tätningen i pulen ha gått hål på och man kan åtgärda det genom att tumla blöjorna på låg temperatur. Är det i sömmen mot byxkanten är det oftast för att det helt enkelt är för mycket kiss i blöjan och det behövs mer inlägg.
    Det läcker i grenen mot kanten av blöjan. Antar att det behövs mer inlägg då... men man vill ju att hon ska kunna röra sig också, det blir så bylsigt med massa inlägg. 
  • hermia
    johlinn skrev 2010-07-02 08:59:07 följande:
    Kasandria - tänkte också på att olika företags microfiberinlägg suger olika bra. I mitt tycke var fuzzis inlägg inte särskilt bra, medan cottonbabies (bumgenious) inlägg fungerar mycket bättre, suger upp mer.
    Ja det kan nog stämma, jag har testat bum genius flip också nu och de verkar hålla längre. Tack för svar!
Svar på tråden Tygblöjetråden 24