• yatzy

Tygblöjetråden 24

Har inte läst så mycket - men undrar om det är fler som har vårt problem - alla våra tre har fått otäcka blåsor i underlivet när vi använder tygblöjor, antingen det är vikisar med ullbyxor eller pockets .... De försvinner efter några dagar med papper, men det irriterar mig -för tyg ska ju ge mindre utslag!! Har dessutom läst att man inte ska använda salva mot röd rumpa när man kör med ull - det ska försvinna av sig självt efter en dag eller två.

Använder tvättnötter när vi tvättar, så jag har svårt att tro att det är reaktion på tvättmedel - och vi använder förresten nötter till all annan tvätt också - så då borde de väl reagera på kläderna också?

Hoppas någon vet något om detta och har bra tips som kan hjälpa!

• yatzy

Jag var väldigt anti fb i början, men med andra inlägg är de toppen! Har mycket BG - men kardborren blir sliten och fäster dåligt, och är SVÅR att byta. Tryckknappar är klart bättre!

• yatzy

Har ni förresten bra vikningar som funkar när barnet blir i största laget för snibbviken? För det ska erkännas att jag skulle vilja fortsätta med vikisar så länge det bara går - har blivit mer och mer glad i dem! Gör ju inget att de är billigast heller ...

Svar på tråden Tygblöjetråden 24