Inlägg från: glada Mamman |Visa alla inlägg
  • glada Mamman

Tygblöjetråden 24

Hej Alla. Måste bar få be om ett akut råd o hjälp. Jag har Alldrig använt tygblöjor. Men min bror o hans flckvän har ju fått barn. O då de har lite taskig ekonomi så såg lösningen tygblöjor då sparar de ju in massa kronor.
    Vad behöver man tänka på är det nått mer jag ev bör köpa till till dem?? Det ska ju bli en pressent.

Så såg jag det här start kitet på nätet för 150kr. Vad tror ni om det??

Tygblöjor/vikblöjor samt blöjbyxor, använda av 1 barn. Säljs helst som paket för 200 kr, eventuellt endast blöjor alt. byxor styckvis.

18 st vikblöjor i flanell, Imse Vimse, 85 x 85 cm
    18 st vikblöjor i bomullsväv, Ullrike, 75 x 75 cm
    1 st blöjbyxa i bomull, Bumpy Dag, stl Small (5-8 kg)
    1 st blöjbyxa i bomull, Bumpy Dag, stl Large (9-12 kg)
    2 st blöjbyxor i ull, Bumpy ull, stl Large (10-12 kg)

• glada Mamman

Hej vet inte om vi gjorde nå fel men gud va tjock blöjan blev. la först ut blöjan på bordet vek in kanterna till mitten sen vek vi långsid till mitten o sen andra till mitten o la i byxan men gud va tockt det verkar blivit. Har vi gjort nå fel??

• glada Mamman

Hej är det nån här som har nå Frottéinlägg eller Flanellinlägg att säja? Då vi skulle vilja testa på våran guddotter  i stället för vikblöjor??
    Då begagnat inte gör  nått. .

• glada Mamman

Hej Alla jag bytte på våran guddotter i morse vet ej om jag gjorde nått fel.
    Men använde vikblöja o den såg jätte tjock ut ska det vara så??
    ( vek hörnen mot miten sen vek jag långsida mot mitten o andra sidan mot mitten.)
    Men ser jätte tjock ut.
    Blöjbaken ser ut som om hon skulle ha 2-3blöjor på sig.

• glada Mamman

Hej är det nån här som möjligen vet nån butik i västerås som säljer tygblöjor??

• glada Mamman

Hej alla.
    Jag funderar på att testa o sy en egen blöj byxa allt hel tyg blöja en allt i ett.
    Så här har jag tänkt.

Först tar jag o lägger en plastad frote sen läger jag en engångsblöja ovan för o ritar av. så jag får en mall.
    Så ytterst Fleeice sen plastad frote som jag sy ihop ev en flece efter plastade froten. men sen kommer det om man ska lägga vikblöja i mellan blastade foten o flecen eller om ska skippa i flecen o vikblöj tyget o använda som en byxblöja.

Eller är det nån här som har ett bättre upplägg??
    Eller vad tror ni om min tanke??

(Tänkte samtidit pröva o göra en större tygblöja då syrrans dotter har blöja på natten ( Sängvätare) 13 år gammal så hon tycker det är pinsamt med blöja o det förstår jag så därför tänkte jag överraska henne med en i tyg.)

Nån som vet hur man annar förstorar en redan gjord mall om det går att hitta på nätet??'

Tacksam för alla tips o förslag.

• glada Mamman

Nån som har nå bra tips på hur man syr en tygblöja??
    helst i lite större storlek då det är vår syster dotter som också skulle vilja ha en då hon är 11år o kissar i sängen. (handikappad lider bla av fetma).
    Vilka matrial ska man ha mm.
    Ev nån som kan tänka sig att göra en mall? Eller kan man ta en av hennes nattblöjor som mall??

• glada Mamman
    Nån som har nå bra tips på hur man syr en tygblöja??
    helst i lite större storlek då det är vår syster dotter som också skulle vilja ha en då hon är 11år o kissar i sängen. (handikappad lider bla av fetma).
    Vilka matrial ska man ha mm.
    Ev nån som kan tänka sig att göra en mall? Eller kan man ta en av hennes nattblöjor som mall??
  • glada Mamman

Hej tänkte höra om nån vet nån återförsäljer av Nikky blöjorna??

• glada Mamman

Nån som vet va man kan köpta nattblöjor till störrebarn?

Svar på tråden Tygblöjetråden 24