Inlägg från: Parsley |Visa alla inlägg
  • Parsley

Tygblöjetråden 24

Hej alla kunniga! Flört

Jag håller på och trasslar mig igenom det som känns som tygblöjedjungeln.... Vi var först inne på Imsevimse, men det verkar som att de är relativt dyra och ganska klumpiga? Man måste först beställa newbornblöjorna och sen nya blöjbyxor och nya blöjor, det verkar som att pengarna rasar i väg ganska fort. Har jag fel? Å andra sidan verkar de ju hålla tätt och funka bra på natten.

Ett annat märke som verkar smidigt och bra är Bumgenius. Det verkar ju inte som om vi skulle behöva mycket mer än kanske 15-18 blöjor och då ingår ju både newborn och babyinlägg. Verkar billigast att beställa från England. Är det någon som har någon erfarenhet av BG, typ hur funkar de på natten? Passar de verkligen från 3 kg? Är 15-188 blöjor realistiskt (vi har tvättmaskin!), eller behöver vi fler? Är det något mer vi behöver som jag har glömt?

Tacksam för all information!Solig

• Parsley
    Giraff skrev 2010-08-12 12:06:26 följande:

Hej Parsley!

15 tror jag räcker gott och väl om ni har egen tvättmaskin. Ett tips är att inte beställa alla på en gång, utan ta ett par och testa så att dom passar just er och er bebis.

Vi testade BG, men fastnade inte direkt. Tyckte passformen var sådär och att de verkade skava lite.

Nu har vi bara Itti Bitti D'lish, snap in one - vi ÄLSKAR dom! Underbara blöjor! (men jag skulle inte rekommendera att köpa så många ittibittisar i stl S till en nyfödd, eftersom modellen är rätt slimmad är risken att man växer ur alla på rätt kort tid. Bättre att köpa ett gäng i stl M istället, de är från 6,5 kg)

Dock finns dom inte i Sverige, man får beställa från England.
    Jag har beställt från Cheeks and Cherries, som jag rekommenderar helhjärtat. Snabb leverans, jättebra kundtjäns (om man beställer fel... *harkel*)

Överlag är det en jättebra hemsida, mycket informativ! Man kan läsa kundomdömen om alla blöjor också, det är superbra.

www.cheeksandcherries.co.uk/

Tack för supertipset om hemsidan, den verkar jättebra! Itti Bittis är SÅ himla söta - man blir ju sugen bara för den sakens skull....Glad Hur funkar de på natten för er? Köpte ni några i storlek S? Det är svårt att veta hur många av varje storlek man behöver. Jag är lite inne på BG one size, med kanske några mindre storlekar som komplement, från typ Itti Bitti eller liknande. Har nog släppt tanken om IV, tror jag, det här verar så mycket enklare.
  • Parsley

Tack för alla bra kommentarer!  En fråga till; är det någon som har erfarenhet av Close Parent?

• Parsley
    Blå Flygare skrev 2010-08-15 00:12:21 följande:
    Så här såg BG ut vid ca 3 kg på min grabb:
    lh6.ggpht.com/_46n54XRvtTw/S6uDyWlVkbI/AAAAAA...

Eftersom de ligger så still blir det sällan läck av kiss, men lättare av löst amningsbajs.

BG funkade bra på min dotter, men sonen kunde inte ha dem eftersom det var för varmt (?) med fuskmocka och andra syntetiska matrial mothuden. Enbart bambu som är det svalaste naturmatrialet funkade/funkar på honom.

Blueberrys tycker jag är lite bättre i stl. Som minst för de minsta, men lika stor som BG.
    lh5.ggpht.com/_46n54XRvtTw/S6uDytx_IbI/AAAAAA...

Även HappyHeiny är riktigt bra. Men den har microfleeceprecis som BB. Tyvärr ingen bild på den.

Här är imsevimse NB byxa med en vikblöja. Inte ens den höll helt tätt vid den späda åldern.
    lh4.ggpht.com/_46n54XRvtTw/S6uDypiCsHI/AAAAAA...
    Tack!  De här bilderna besvarade många frågor för mig. Det är så svårt att föreställa sig hur det kommer fungera (vårt första barn). Nu lutar vi åt Close Parent AIO, eftersom det finns ett bambualternativ med dem. Verkar inte heller som att man får beställa BG från England? Flera sidor säger "may not be shipped outside the UK".
  • Parsley

Nu väntar vi med spänning på våra Close Parent pop-ins! Kommer ju ta ett tag innan vi får prova dem dock, lill-kompisen kommer i december... Hinner ju iallafall tvätta dem många gånger innan dess! 

• Parsley

Hej!

Jag har ett gäng Close Parent pop-in blöjor till vårt, än så länge ofödda, barn. Inläggen är av bambu och microfiber. Vet någon om man kan använda Weledas barnolja och zinksalva med de materialen, eller täpper det bara till inläggen? På hemsidan står det att ägaren av Close Parent ibland använder vaselin på sin son... Då borde väl zinksalva fungera? Vad tror ni? 

Svar på tråden Tygblöjetråden 24