Tygblöjetråden 24
Hej alla kunniga! 
Jag håller på och trasslar mig igenom det som känns som tygblöjedjungeln.... Vi var först inne på Imsevimse, men det verkar som att de är relativt dyra och ganska klumpiga? Man måste först beställa newbornblöjorna och sen nya blöjbyxor och nya blöjor, det verkar som att pengarna rasar i väg ganska fort. Har jag fel? Å andra sidan verkar de ju hålla tätt och funka bra på natten.
Ett annat märke som verkar smidigt och bra är Bumgenius. Det verkar ju inte som om vi skulle behöva mycket mer än kanske 15-18 blöjor och då ingår ju både newborn och babyinlägg. Verkar billigast att beställa från England. Är det någon som har någon erfarenhet av BG, typ hur funkar de på natten? Passar de verkligen från 3 kg? Är 15-188 blöjor realistiskt (vi har tvättmaskin!), eller behöver vi fler? Är det något mer vi behöver som jag har glömt?
Tacksam för all information!
Hur funkar de på natten för er? Köpte ni några i storlek S? Det är svårt att veta hur många av varje storlek man behöver. Jag är lite inne på BG one size, med kanske några mindre storlekar som komplement, från typ Itti Bitti eller liknande. Har nog släppt tanken om IV, tror jag, det här verar så mycket enklare.