Inlägg från: myran82 |Visa alla inlägg
  • myran82

Tygblöjetråden 24

Hejsan.

Jag är intresserad av att börja med tygblöjor men känner mig lite vilsen. Vilka är de bästa och smidigaste? Tycker själv det verkar som all-in-one och  pocket är smidigast? Men de kanske inte är bra för det?

Någon som kan förklara lite så jag vet vad jag ska kika på när jag ska handla och kanske vart jag ska handla någonstans till bra pris?

• myran82
    yrväder skrev 2010-08-10 22:19:14 följande:
    Enklast för mamma/pappa är nog all-in-one, men dom torkar otroligt sakta, pockets är väl snäppet bökigare, man måste sätta in ett inlägg i dem, men i gengäld torkar dom mycket fortare.  Även för barnet är AIO och pockets smidigast och tunnast. Dock är dessa varianter dyrast. Billigast är vikblöjor.
    Webshopar finns i första inlägget, och priser har jag ingen aning om då jag sytt allt själv.
    Sy själv är ju ett alternativ, det har jag inte alls tänkt på. Jag gillar att pyssla vid symaskinen.

Vet du kanske om det finns någon sida med mönster?
  • myran82

Hejsan.
    Jag har kikat på tygblöjor ett tag och funderar på formsydd frottéblöja med blöjbyxa utanpå.

Vad tror ni om det? Är det hyffsat smidigt & lätt?

• myran82
    johlinn skrev 2010-09-30 19:18:19 följande:
    myran - lätt är det, men smidigt är det inte. Frottéblöjorna suger ruskigt mycket och är toppen för o suga upp mycket kiss och löst bajs. MEN de är tjocka och otympliga på ett litet barn. Tycker jag alltså!
    Kanske bättre med flanell? Jag är helt ny på det här.

Sonen är 6 månader & väger 7.2 kg om det spelar in
  • myran82
    IVFmamma skrev 2010-09-30 19:41:35 följande:
    Frottéblöjorna funkar bäst som nattblöjor, flanell är smidigare dagtid.

Om du inte är kräsen är mitt tips att köpa grejer begagnat. De suger bäst när de är välanvända.
    Blöjbyxan kan jag nog tänka mig men är lite tveksam till själva blöjan att köpa begagnat.
  • myran82

Jag tycker det skulle vara som att använda beg trosor & det gör jag inte. Det närmast kroppen vill jag iallafall ha nytt.

Köper nog flanell, några stycken för att testa om det är något för oss =)

Svar på tråden Tygblöjetråden 24