Inlägg från: karolina106 |Visa alla inlägg
  • karolina106

Tygblöjetråden 24

Är helt ny på tygblöjor och det är endel jag inte fattar.

RISPAPPER ?? Är inte det sjukt obekvämt att ha i blöjan? Smulas sönder och klistrar mot rumpan?

Pocketblöjor - vart stoppar man ilägget egentligen? Är det som ligger direkt mot rumpan?

• karolina106
    karolina106 skrev 2011-05-24 21:05:41 följande:
    Är helt ny på tygblöjor och det är endel jag inte fattar.

RISPAPPER ?? Är inte det sjukt obekvämt att ha i blöjan? Smulas sönder och klistrar mot rumpan?

Pocketblöjor - vart stoppar man ilägget egentligen? Är det som ligger direkt mot rumpan?
    Och fuskmocka som fuktspärr... menar man då att det släpper igenom kisset till ilägget, och sen håller det där?

Ursäkta om det är urdumma frågor, är som sagt helt ny till detta.
  • karolina106
    Krake skrev 2011-05-24 21:14:55 följande:
    Nej, det smular inte! Det är typ som vlieseline, du vet sånt där man kan stryka på på tyg för att få det stelare. Som ett mjukt, tunt papper.

Jag tycker det är väldigt överreklamerat. Ok, någon gång skulle det vara praktiskt när man har en stor hög kletigt bajs som inte vill lossna. Men det händer mig kanske en gång varannan månad. Att då stoppa rispapper i varenda blöja i väntan på det tillfället känns lite ovärt...

Amningsbajs följer med i tvätten och senare bajs går lätt att bara välta ner i toan utan rispapper 90% av tillfällena. 
    Ahaa, Tack!!
  • karolina106

Finns det några fördelar med pocketblöjor jämfört med aios?

• karolina106

Vad har ni för ilägg i era pocketblöjor?

Är helt ny på detta och testade med såna där i flanell från minimundus. Men jag tror de kallas boosters.

De vek sig hur som helst och hamnade i mitten så kisset läckte ut. Med 2 IKEA tvättlappar på så håller det tätt, men det är himla bökigt att få i 3 olika saker i blöjan.

Någon som kan tipsa?

Svar på tråden Tygblöjetråden 24