Inlägg från: Smulan1982 |Visa alla inlägg
  • Smulan1982

Tygblöjetråden 24

Hej hej, är ny o novis och ska få en liten knodd om ca två månader. Funderar på tygblöjor :) Det verkar bra både för bebis o miljö. Har egen tvättmaskin o så.

Funderar mest på naturmaterial och har hittat med bambu inne i. Någon som har erfarenhet från Muksut? Jag har hittat flera fina sorter hos www.littlebloom.se Någon som handlat där?

Hur många behöver man? Det stod 24st där på sidan men jag tyckte det kändes lite...? Hur länge ska de ha blöjan på? Byter man inte direkt när bebis kissat? Kan man ha blöja på natten? Måste man inte byta många gånger då?

Kom med tips :)

• Smulan1982
    Loreena skrev 2011-08-07 21:25:41 följande:
    Smulan1982
    Billigaste sättet att prova tygisar på är att köpa på sig vikisar med två blöjbyxor till, tex Imse soft. Då kan du köpa 2 blöjbyxor + 24 vikisar och komma undan med en kostnad på ca 600 kr.

Jysk har billiga rutvävda tygblöjor. De kallas "tvättlappar" i sortimentet och är 70*70 cm. kostar 129 för 12 st. Motsvarar så vitt jag vet vikisar från minimundus.
    Tack för alla tips :) Jag förstår att vikblöjor är det billigaste ...men så har jag en man att övertyga också. Det känns som vi kanske får prova med några där allt sitter ihop som på en vanlig blöja liksom. Hm...det blir ju ganska dyrt förstås om man ska ha 24 st. Imses var inte så dyra 145kr för en men så fanns det ju i massor med storlekar...behöver man verkligen gå igenom alla. 24st i 5 storlekar blir ju hujjedamej många. Muksut hade bara två storlekar iallafall. Det fanns ett testkit att hyra :) kanske får vi göra det först o prova.... Lite vikisar från jysk kan man väl kosta på sig också då :) så får mannen köra med de lyxiga o jag får vika lite he he..
  • Smulan1982
    Loreena skrev 2011-08-07 21:28:24 följande:
    babykind.co.uk har ett stort utbud och bra priser och frakten är inte dyr fast det skickas från england. De har även prova på paket. Jag köper weehuggers med knappar därifrån. :)
    vilka är weehuggers? heter de något annat också?
  • Smulan1982

ååh så söta...mm man fastnar ju för de där små byxorna liksom...de är ju hur söta som helst. med mönster och sånt. vikblöjor ser ju lite klumpigare ut. jag ska nog hyra några och se vad som verkar bra...o fundera lite. det är ju lite tid kvar :)

• Smulan1982

Rätt...jag ska hålla lite utkik o köpa lite nytt o lite begagnat kanske. Jag hinner ju samla ihop ett gäng. Tusen tack för alla tips. Jag kommer allt kika in här igen för o lära mig lite :)

Sov gottis

Svar på tråden Tygblöjetråden 24