Inlägg från: annikamamman |Visa alla inlägg
  • annikamamman

Tygblöjetråden 24

Jag behöver tips påen bra nattblöja till sonen som är 2,5 år. Han är blöjfri på dagarna men ännu inte på natten. Ibland är blöjan torr på morgonen och ibland är den jätteblöt och pyjamasen också. Vad använder ni?

• annikamamman

Tack för tipset. Jag har kollat in dem på hemsidan och skall nog köpa en och testa. HAr provat andra imse produkter och de har fungerat bra men våra gamla vikisar räcker inte till på natten längre. Och så hoppas man förstås på en helt blöjfri unge snart...

• annikamamman

Vi har mest använt rutvävda vikblöjor från Imse och deras blöjbyxa Soft som jag tycker är överlägset bäst bland alla blöjbyxor som finns. Håller med om att vikisar är klart bäst till nyfödda. Engångspapper funkar bäst när barnet börjar med riktigt mat och bajset blir fast och fint och går att skaka av i toaletten. Flört

Om jag skulle köra så billigt som möjligt skulle jag nog köpa massor av begagnade vikisar på tradera och nya blöjbyxor från Imse

• annikamamman

Beställde Allt i ettisar från Imse Vimse i fredags och fick dem med posten idag. Snacka om snabb leverans. Och fick en flaska massageolja för att jag handlade över 500 kr. Skrattande Nu skall det testas om blöjan håller för en 2,5 åring. Fast jag misstännker att han funderar på att bli blöjfri nu när mamman äntligen investerat i nya nattblöjor.

• annikamamman
    emindy skrev 2010-12-07 23:00:44 följande:
    Våra BumGenious börjar sjunga på sista versen... En efter en lägger resåren av och jag såg på några av dem att lamineringen nötts bort.

Lite besviken är jag för att en del av dem är nyköpta och det här är alltså bara första barnet
    Men framför allt funderar jag på om jag måste köpa nya dagisblöjor (för hemma har vi vikisar) och i så fall vilka?

Jag är sugen på BG flips sedan tidigare men har de lika dålig hållbarhet som pocketarna vete tusan om jag vill lägga ner de pengarna...
    Vi har provat ett par stycken bumGenius organic och en var jättebra på en släppte lamineringen nästan direkt. De har tydligen haft ganska mycket problem i USA med tyget och jag skulle reklamera om jag var du.
  • annikamamman
    Höst flickan skrev 2010-12-09 17:16:06 följande:
    hej

har nog funderat klart nu o ska pröva tygblöjor..men kan ni hjälpa mig..vad behöver jag?
    vad ska jag köpa?

Hoppas på att hitta något bra begagnat...el rekomenderar ni mig att köpa nytt?

Min tjej är 6 månader, väger 7440 o är 69 lång, en tunnis..så blöjorna måste gå å få runt henne o inte vara för stora...

Tack på förhand{#emotions_dlg.flower}
    Vi har använt vikisar i olika storlekar från Imse Vimse och deras soft blöjbyxor. Deras andra blöjor funkar ochså, speciellt frottéblöjorna. Hittar du fina begagnade kan de vara väl värt att investera i. Min stora tjej var också en tunnis och det är bra med blöjbyxor med kardborre som går att spänna till ordentligt. Har precis köpt hem Imses Allt-i-ett blöjor men inte hunnit testa dem ordentligt. Men många säger att de är bra, säkert värt att kolla på Tradera eller Blocket.
  • annikamamman

Nu har vi testat Imses AIO som nattblöja till vår 2,5åring och de funkar hur bra som helst. Köpte största storleken och de sitter som en smäck. Gillar att de torkar ovanligt fort för att vara en AIO. Men gillar inte att det är fleece på ena sidan men det kan man ju välja att inte ha närmast rumpan. Sonen gillar skarpt att det är djur på dem och vi kallar dem "Elefantbrallorna"   Skrattande    http://www.imsevimse.se/shop.pab?category=562|73&id=8354.

• annikamamman

Jag tycker att mina microflecceinlägg börjat lukta så illa. Provat med lite ättika i sköjvattnet men det hjälper inte. Tips någon?

Svar på tråden Tygblöjetråden 24