Tygblöjetråden 24
Jag behöver tips påen bra nattblöja till sonen som är 2,5 år. Han är blöjfri på dagarna men ännu inte på natten. Ibland är blöjan torr på morgonen och ibland är den jätteblöt och pyjamasen också. Vad använder ni?
Jag behöver tips påen bra nattblöja till sonen som är 2,5 år. Han är blöjfri på dagarna men ännu inte på natten. Ibland är blöjan torr på morgonen och ibland är den jätteblöt och pyjamasen också. Vad använder ni?
Tack för tipset. Jag har kollat in dem på hemsidan och skall nog köpa en och testa. HAr provat andra imse produkter och de har fungerat bra men våra gamla vikisar räcker inte till på natten längre. Och så hoppas man förstås på en helt blöjfri unge snart...
Vi har mest använt rutvävda vikblöjor från Imse och deras blöjbyxa Soft som jag tycker är överlägset bäst bland alla blöjbyxor som finns. Håller med om att vikisar är klart bäst till nyfödda. Engångspapper funkar bäst när barnet börjar med riktigt mat och bajset blir fast och fint och går att skaka av i toaletten.
Om jag skulle köra så billigt som möjligt skulle jag nog köpa massor av begagnade vikisar på tradera och nya blöjbyxor från Imse
Beställde Allt i ettisar från Imse Vimse i fredags och fick dem med posten idag. Snacka om snabb leverans. Och fick en flaska massageolja för att jag handlade över 500 kr.
Nu skall det testas om blöjan håller för en 2,5 åring. Fast jag misstännker att han funderar på att bli blöjfri nu när mamman äntligen investerat i nya nattblöjor.

Nu har vi testat Imses AIO som nattblöja till vår 2,5åring och de funkar hur bra som helst. Köpte största storleken och de sitter som en smäck. Gillar att de torkar ovanligt fort för att vara en AIO. Men gillar inte att det är fleece på ena sidan men det kan man ju välja att inte ha närmast rumpan. Sonen gillar skarpt att det är djur på dem och vi kallar dem "Elefantbrallorna"
http://www.imsevimse.se/shop.pab?category=562|73&id=8354.
Jag tycker att mina microflecceinlägg börjat lukta så illa. Provat med lite ättika i sköjvattnet men det hjälper inte. Tips någon?
Vill bara tipsa om att Gemenskap grön börjat sälja engelska supermärket Green Baby till jättebra priser. Massor av ekobarnkläder och ekotygisar.
www.gemenskapgron.se/sv/search%20baby