Inlägg från: Barbabok |Visa alla inlägg
  • Barbabok

Tygblöjetråden 24

Hej
    Jag använder tygblöjor ffa pockets åt min tjej, men hon växer ur dom fort. Just nu har hon en sort (okänt märke) som räcker till >13kg, men hon väger ju 14,3. Dessa fungerar ang. läckage och så men kasar ner eller sitter för hårt beroende på hur man knäpper dom. Vilken sort är bäst (länka gärna) åt en lite rundare tjej ffa runt magen, hon är 2 år i mars.

• Barbabok
    johlinn skrev 2011-02-17 19:29:15 följande:
    barba - imsevimses aio har stora storlekar tycker jag (som ju har en tunnis). Köpte en xl som jag tänkte kunde passa eftersom han väger ca 11 kg (den är mellan 11-14 kg enligt märkningen) men de var tokstora för honom. De har ju också en stl s-large som är från 13 kg och uppåt. Den kanske kan passa?www.imsevimse.se/shop.pab?category=562|73&id=8354
    johlinn, ja dom är bra, vi hade dom från 3kg, men tar en evighet att torka dessvärre, och vi använder inte torktumlare, har ingen. Därför tänker jag pockets. Vikisar (med IVs byxor) har vi massor men dom blir så tokstora, får inte ner dom i byxorna ju De får funka på natten bara.
  • Barbabok
    johlinn skrev 2011-02-17 19:53:59 följande:
    Barba - verkligen ett problem ibland nu med byxor, ibland svårt o få över dem över vanliga pockets också. Små smala nätta blöjbakar är de sydda för...

Ah, nä då har jag inga förslag. fuzzi bunz i large kanske? www.barnshop.se/product_info.php?products_id=...
    Ja dom kanske vore nåt? Ska snacka med karln i huset som tycker de hon har "duger" ett tag till. Dom har ju knappar och vid smalare läge får hon märken vid höfterna medan lösare passform gör att de glider ner vilket han inte märkt säger han.
  • Barbabok

Ändring, det blev IVs AIO då de rear en ny modell för endast 159 just nu. Vi slog till på 5st. Dom är ju verkligen toppen men torkar lite saktare än pockets. Fanns dock bara i pistagegrönt.

• Barbabok

Jag fick hem mina IV AIO nya sorten, men dom är STORA!!
    Enl. måttabell ska de passa tjejen som väger 14,3 ca, dom är 11-14kg samt cmmåtten gäller för henne med, köpte XL. Men hon kan gå 5 meter sen kliver hon ur blöjan helt! Galet stor alltså.
    Jag har mailat IV och frågat om jag får byta, åtminstone 4 av de 5. Tycker jag borde få göra detta portofritt, jag har ju gjort vad som krävs för att beställa rätt storlek men dessa kan nog funka tidigast om ett halvår, och vi tänkte potträna till sommaren. Vad göra? Jag har ingen lust att betala porto x 2 för att få kanske rätt storlek när jag gjort enl. vad sidan anger.

• Barbabok
    Ronjas mamma skrev 2011-02-24 15:28:05 följande:
    Barbara tycker du ska skriva det til IV de brukar vara super sjysta.. Deras danska förhandlare har gått ut och sagt att den nya modellen är större en den gamla..
    Jag gjorde det igår, och idag ringde de upp.
    Jag får hem 5st av en storlek mindre, returlapp för retur av de 4 oöppnade samt får behålla den dottern provat. superservice alltså
  • Barbabok

Mina nya Fuzzis som kom idag är perfekta, tack C  Dom sitter helt superbt på vår rulta

• Barbabok
    Candra skrev 2011-03-08 20:08:16 följande:
    Kul att de satt bra : ) hoppas det är okej att vissa av inläggen inte är original, men de är bra ändå : )
    Det gör absolut ingenting, dom är jättefina Tänkte komplettera med mina mindre inlägg. Förresten, ska man ha ett eller två? Nu har jag ett av dina och ett av mina mindre men hon ska ju sova så tänkte det kanske behövs.
Svar på tråden Tygblöjetråden 24