Tygblöjetråden 24
nån här som haft tygisar till prematurer o hur har ni gjort då typ? Har tänkt om jag ska köpa såna där blöjbyxor bara o vika små handukar till blöjor...vad tror ni? kan det var en hyfsad ide?
vi körde med tyglappar...såna från ikea typ och även trasiga handukar osm jag klippte sönder i mindre bitar bara o sydde kanterna....de tvättades ju ändå med blöjorna
hade såna där torra engånglappar som reserv däremot men det gick nog åt max ett åsn tpaket om året
jag virkade tvätlappar ett tag innan jag åkte in på sjukhuset oxå. vanligt bomullsgarn o blev skitbra
kunde bestämma storleken oxå vilket jag tyckte var kanon
ja rent ekonomiskt så gör man ett stor besparing...tror jag sett siffror på att engångs lägger man i snitt 15.000kr på ETT barn under helablöjperioden o som vi har det så kommer vi nu ha lagt typ 5000 på 4barn om jag tar i grovt o då har vi extra mycket blöjor o en del AIO för enkelhetensskull...löpt först kittet nytt sen nu till tvillingarna kompletterade jag lite med begat...
jag tyckte tygisar (vikblöjor fårn imse) höll halva natten typ o de ammas ju ändå en del på natten så en till två gånger per natt kunde jag ju byta blöjan innan de skulle äta bara....men det jag det

måste säga att frottehanddukar fungerar perfekt på mina små flickor på 3kg
så slapp köpa extra blöjor....sen har jag några AIO o vanliga tygisa oxå....fast varvar nu för måste ju göra av med de 4paket blöjor vi fick från bb :-P men hittils dessa 3dagar har tygisar funkat perfa på prematur oxå
Jag kan lägga till (till Tygtigers råd) att ibland är det enkla det bästa. När vår skrutt var ungefär som Radhusrevoltörs i ålder körde vi rätt mycket med limpvikta vikblöjor i en ImseVimse blöjbyxa. Tyvärr har de ju slutat med sina flanellvikblöjor (buhu) men de var jättebra i det läget. Bara man har tillräckligt många blöjbyxor går det jättebra att ha enkla vikblöjor.