• knytis

Tygblöjetråden 24

Hej alla. Jag sålde en hel uppsättning kushies aio (tror det var typ 18 st i varje strl) för ett fullständigt vrakpris (typ 500 spänn) för ett par år sedan. De hade legat i en garderob och samlat damm sedan yngsta sonen blev torr för 6 år sedan. Vi skulle ju inte ha fler barn och det var dags att röjja plats. Ungefär ett halvår senare upptäckte vi att jag var gravid och då ångrade jag ju förstås fullkomligt ihjäl mig!!!! Jag lyckades komma över en uppsättning kushiesar strl M på blocket men de har vår lilla pingla snart vuxit ur så nu är jag desperat. Är det någon som har Kushies aio (helst ultra) att sälja till ett hyfsat pris. De nya är ju odrägligt dyra och vi har ju liksom redan gjort själva förlustaffären med att köpa nytt och sälja begagnat ;)

• knytis
    betula skrev 2011-03-19 11:34:20 följande:
    Någon som har något att säga om kushies AIO?

Får köpa begagnade till vrakpris av bekants bekant.
    Vi har älskat Kushies aio, de funkade bäst på vår första (ganska runda) med tvåan som var en smalare variant hade vi mycket läckage. Om du testar och inte gillar dem så köper jag gärna.
  • knytis
    betula skrev 2011-03-29 21:53:04 följande:
    Vi fick köpa 21 st + 9 extrainlägg för 250:-, så vi slog till och så får vi se om de passar/funkar för oss eller om vi säljer dem vidare till nån annan sen istället.
    Kom på förresten att det finns olika "kushiesar" En variant har sitt tätskikt ytterst, de är superbra, en annan variant har ett lager flanell utanpå tätskiktet, det ger lite mjukare känsla men om man har en storkissare  så suger ytterskiktet ut kisset vidare på utsidan om du förstår vad jag menar. De läcker ganska snabbt, man kan förstås dra på en tunn pul-byxa el. wrap utanpå men det förtar ju lite effekten av aio 
  • knytis
    Emmelinan skrev 2011-03-30 19:27:30 följande:
    Ingen som kan svara på min fråga om BPA-fri sprayflaska i mitt inlägg lite högre upp här på sidan?
    Är nog ingen fara, värre med nappflaskor som skall vara i munnen, bpa... och annat skräp som kan finnas i plast för den delen, fäller dessutom ut mer om man värmer upp plasten med vätska i därför blir det ju galet med nappflaskor som ofta värms med välling tex.
  • knytis

En liten fråga, har någon provat en blöja som heter papoose el babyland? Det går fullständigt inflation i dem på bla tradera, på e-bay säljs de superbilligt. Undrar om de är prisvärda? I en del svenska annonser står det att de har bambufleece närmast babyns rumpa, andra skriver microfleece, på e-bay står det polyesterfleece, är det någon som vet vad de är sydda av eller vart de kommer ifrån? Alla gör ju lite olika men jag vill helst inte ha konstmaterial mot barnets hud, tänkte att om de förövrigt är prisvärda kanske man kan använda dem med ett flanellinlägg... eller vad tror ni?

• knytis

Tack Nillan! klart och tydligt Glad Då känns det inte så lockande att prova dem, med så hög felprocent blir det ju iaf inte så billigt. Jag fortsätter väl att jag mina kushiesar, jag har nog 2-3 månader på mig innan dottern vuxit ut de nuvarande.

• knytis

Nån här som syr själv (blöjor alltså) och vill dela med siig av sin visdom?

• knytis
    Titinea skrev 2011-04-03 16:02:55 följande:
    Vad vill du veta? :)
    I princip allt du kan berätta =)
    Framförallt klurar jag mycket på det där med tyger, var köper du pul tex? Verkar som om många köper från myllymuksut, de har ju också massor av spännande hampa och bambutyger, vad använder du som uppsugning? Jag är ju mycket förtjust i kushies aio, och var inne på att försöka imitera (pul och flanell i all anspråkslöshet) men blir samtidigt lite nyfiken på hampa och bambu som sägs vara så otroligt absorberande. Sedan undrar jag hur svårt det är, hur lång tid tar det att knåpa ihop en blöja? jag är väl typ medelhändig, syr en del men inte supermycket! Vad syr du för modeller, knappar/kardborre/knytband? Vilka fallgropar snubblar man i? Det brukar ju alltid vara något som blir lite annorlunda än man tänkt sig menar jag . 
    Ja du hör, jag är ju en levande tiotusenkronorsfråga :)
  • knytis

@Titinea du outsinligga källa till visdom Glad Tack för  tipsen! Nu har jag spanat in din blogg också, vilka fina grejjer du syr, inte bara blöjorna!! Tror att jag skall beställa lite pul från MM och kolla, de verkar prisvärda och okomplicerade... spännande

Svar på tråden Tygblöjetråden 24