Inlägg från: MammaTillDomFinaste |Visa alla inlägg
  • MammaTillDomFinaste

Tygblöjetråden 24

Hej!
    har köpt pocketblöjor och ska testa nu, har även köpt extra inlägg i hampa. funkar extrainlägg i fleece också? hittills finns de inga pappersblöjor som hindrar våran 5 månaders bajs från att smutsa ner alla kläder!! varje dag!! 

• MammaTillDomFinaste

det är en liiiite lång tråd, får man fråga vad ni använder för tygisar? är helt ny på detta, fick just hem mina så nu väntar jag bara på att lillen ska vakva å de blir dax att byta hahaha

• MammaTillDomFinaste
    johlinn skrev 2011-10-21 12:40:13 följande:

jessica - jag använder nästan enbart pockets - bumgenious och thirsties. Du vet väl om att de bör tvättas innan användning?

dom är inte nya utan jag köpte av en bekant, så dom e upptvättade kändes onödigt att köpa nya för hundratals kronor innan vi ens vet om de är nåt vi faktiskt kommer använda.  

dom jag köpte är pockets från papoose och babyland.
    Tygtiiger skrev 2011-10-21 12:48:13 följande:
    Oftast formsydda frottéblöjor från imsevimse eller tots bots, med imses pul-byxor utanpå, men när vi är ute eller bebis har röd rumpa pocketblöjor från HipHipBaby, det är en allinone/pocket som heter Real Easy Nappies. Vi har några enstaka fuzzi bunz också.
     varför använder ni pockets vid röd rumpa och inte annars? (som sagt. helt ny, vill ha all info som jag kan få!)

vi köpte pockets då jag tyckte all in one såg smidigast ut och dessa är ju typ samma förutom mellan lägget, lätt att lära sej med andra ord  
  • MammaTillDomFinaste
    Tygtiiger skrev 2011-10-21 13:12:08 följande:
    Nej, mina är den gamla varianten, köpte dem till storebror för sex år sedan. Jag har provat imses all in one och tycker inte om passformen, men i övrigt verkar de bra (kardborren skaver och de var rätt klumpiga). Imses gamla frotteblöjor har en lite konstig form, flärparna är för stora på höjden så det blir liten plats för feta bebislår, och snappi fäster inte särskilt bra i deras frotté, men de håller väldigt bra och suger upp mycket kiss trots att de känns ganska tunna! Vet du hur de har ändrat sina frotteblöjor?

Jessica: fleecen i pocketblöjorna hjälper bra mot röd rumpa iom att det blir torrare. (Pocketblöjor är snyggt dessutom, mycket snyggare än engångs!   )  
    aah, okay! ja jag har inlägg i mikrofiber till alla blöjorna, sen 2 extra, sen beställde jag hem 3 hampa inlägg också. ja dom e ju toksnygga, har lila, blå, orange, rosa med blommor på. Han kommer bli toksnygga i dom <3 hoppas verkligen dom håller hans bajs bara... har testat 4-5 olika märken på engångsblöjor men ingen håller tätt haha. 
  • MammaTillDomFinaste

hihi, läkte vkiss rätt så snabbt i kanterna för mej, men har ju aldrig gjort förut så vi fortsätter! 

vi har ju egen maskin (bor i villa) så jag lägger dom å tygbindor å allt i en tyg kasse å tvättar varannan dag tänkte jag.
    men vilka grader tvättar ni dom i?

väntar nu med spänning på en bajsblöja för att se hur dom håller hans bajs.... har farit runt hela helgen på massa saker så blev aldrig använt i helgen eftersom jag inte ville ha dom på shoppingrunda å sen lekland föträn jag fått till snitsen  

• MammaTillDomFinaste
    Loreena skrev 2011-10-26 08:12:25 följande:
    Tjoho! Jag är gravid! :D Till sommaren får vi förhoppningsvis en pluttis till!
    men GRATTIS!!! va mysigt!!!
  • MammaTillDomFinaste

tror jag börjar få in snitsen, om jag ser till att inlägget ligger riktigt innan jag sätter på blöjan så går de bättre med läckage. typ inget alls!!

men köpte på mej hampa inlägg också, visst ska dom suga extra bra? eller har jag missuppfattat? 

• MammaTillDomFinaste
    Loreena skrev 2011-10-27 10:14:54 följande:
    Hampa har högre uppsugningsförmåga än bomull vad jag vet, men jag har inte provat.. Vi har fastnat för bomullsvikisar. :)
    haha, okay. vi kör papper på nätterna men läste at hampa skulle ha bättre uppsugningsförmåga å tänkte att de är ju perfekt när man gör dom i ordning för att sova middag tex.... Ska testa när lillefis inte är förkyld längre å sover bättre på dagtid igen. köpte 3 hampa inlägg, tror dom är lite låg för min blöja, men vi får se, har inte ens testat än!
Svar på tråden Tygblöjetråden 24