Tygblöjetråden 24
Tygblöjehjälp någon!
Har skaffat några Bum Genious pocket till min (knubbiga) 10-månadersbebis på drygt 10 kg. Äntligen fått ändan ur och tagit tag i detta som jag tycker är rätt mot miljö och bebis och allt. Förväntansfull och nöjd med mig själv och min stora duktighet har vi testat i några dagar och det funkar inte riktigt :(.
Blöjorna känns supertrånga kring benen. Måste ha dem på största knäppningen, men då blir det glapp vid magen som gör att det läcker uppåt. Idag kissades alla kläder och sängen ned - det funkar ju inte om det ska vara så. Bebis kissar väldigt mycket (pga fri och frekvent amning) och jag vill ju inte låta henom sitta med kissig blöja så det blir ju typ ett byte i timmen - så många blöjor har jag inte råd att få ihop på LÄNGE! Vi har använt det tillhörande bg-inlägget i micro-nånting.
Usch, jag känner mig helt nere nu. Gör vi något fel? Är modellen sådan att den inte passar knubbisar? Har inte heller råd att testa hundra andra modeller. Någon som har något peppande att säga? Är det alltid svårt i början?
Uhuuu!