Inlägg från: Super blondinen |Visa alla inlägg
  • Super blondinen

Tygblöjetråden 24

Hej måste få fråga er som använder tygisar om hjälp till en möhipa.
    Det är så att jag har en bekant som ska gifta sig och vi kom fram till att hon ska få vara utklädd till bäbis då hon jobbar på dagis.

Och vi satt och tänkte att vi skulle göra en vikblöja till henne men kan inte komma på hur stort tygstycke vi behöver då Imse vimse är 85X85 och min dotter på tre är nästan förstor för att använde dem så.

Hennes midje mått är:

ca:117-120cm Mätte på mig då vi har samma midje mått på byxorna o la på lite. 

Bästa skulle va att få tag i ett bäbis mönstrat frotte tyg för då kan jag klippa om det sen till dottern.

Det vi fixat hitills är:
    Body i vuxen storlek
    Vellor byxor lika som min dotter i vuxen storlek med långa muddar ner till o i midjan o tajta i övre delen så som bäbis byxor är som vi kommit på.
    Byxorna har vi inte bestämt om vi ska använda eller om hon bara ska få ha body trosor o en vikblöja över trosorna
    Vanlig Vuxen blöja vill vi inte använda för det är inte samma sak och hon gillar absolut inte vikblöjor.

( SKulle nån ha ett bra tyg av liknade matriall som imse vimses vikblör fatt med bäbis motiv liggandes hamma så kan vi köpa det.)

Hon gifter sig i slutet på januari.       .       

• Super blondinen
    miljarden skrev 2011-11-25 21:32:10 följande:
    Hu, det här låter gräsligt! Förnedrande och ovärdigt, vill ni verkligen göra detta mot en kompis??

Hej jupp det vill vi.
Svar på tråden Tygblöjetråden 24