Inlägg från: Helene 325 |Visa alla inlägg
  • Helene 325

Tygblöjetråden 24

hej, har köpt begagnade pocketblöjor, babyland tror jag märket var. dem luktar kontigy, jag tänker lätt lukt av mögel men killen tror att det är tyget som luktar å, det är inte fickan utan yttertyget pultyget tycker han om luktar, jag är extra känslig nu när jag är gravid och ligger jag några dm if¨ån dem så tycker jag att jag känner lukt av dem. någon om kan hjälpa mig?

• Helene 325

tack johlinn, Är det bättre att tvätta i bikarbonat än ättika, har läst det någonstans. sne läste jag att man kan lägga i blöt i vatten och ättika en natt och tvätta dagen efteråt, kan man testa de och tvätta med bikarbonat? någon som vet

• Helene 325
    johlinn skrev 2012-01-01 21:25:34 följande:

jag tycker att bikarbonat är snäppet mer effektivt än ättika. Men ättika fungerar också bra!

llotta - jag tror skona är bra, det har låg tvålhalt o är fritt från zeoliter.

tack :) ¨får köpa de. jag har alltid trott att bikarbonat är basiskt och ättika surt (ph) konstigt att man använder både basiskt och surt? förstår du mig? men jag kanske har trott fel. vad har du använt för tygblöjor och har du mer tips får du gärna dela med dig till mig :)
  • Helene 325

jaha men tack för svar. va bra var inne och tittade på den snabbt :)
    läste att det varit jobbigt första åren för pojken eran, hoppas de är bra nu :) han såg så himla söt ut :) 

• Helene 325

Ja va jobbigt, men jättebra att han mår bättre nu och växer och orkar :)

Svar på tråden Tygblöjetråden 24