Tygblöjetråden 24
Hej alla!
Jag har skummat igen tråden och fått liiite mera hum om detta med tygisar. =) Jag är en bekväm (läs: lat) blivande mamma som vill prova detta till min förstfödda.
Om jag nu har en liten lista här med "önskemål", så kanske någon av er kan tänka sig att tipsa mig om vad som passar bäst?
Jag tänkte köpa 4-5 st (helst beg.) för att prova på. Men då gärna olika sorter för att hitta den som passar oss bäst. Tänker att det är kanske vad som går åt en dag hemma och har egen tvättmaskin.
Vikblöjor kan vi räkna bort med en gång, jag känner mig själv. Jag kommer bli tokig på invikandet och de extra ullbyxorna. Jag vill ha det så enkelt som möjligt!
Har förstått att det finns all-in-ones, men att de nödvändigtvis inte håller för första amningsbajset så bra.
Kan då tänka mig ett par där man lägger, eller klickar i mer sugande inlägg. Helt okej.
Kommer att till en början varva med engångsblöjor (sambon jobbar på blöjfabrik, så kostnaden är relativt låg plus att han är extremt svårflirtad i detta med tygblöjor). Tänker även prova på EC som jag såg nämndes i tråden. Fast lightversionen. Kuriosa.
Vad tror ni? Har tittat på en del märken på cheekandcherries, ebay mfl.
Någon som vill lära upp mig lite mer? =)