Inlägg från: Esmeraldah |Visa alla inlägg
  • Esmeraldah

Tygblöjetråden 24

Oj, vilken fantastiskt informativ tråd Glad
    I första sidans första inlägg tipsas det om tvättlappen "Barnslig" från IKEA som kan användas som vikblöja. Den finns inte kvar i sortimentet ser jag, men kan detta vara "samma"? www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60203764/
    Funkar de alltså lika bra som de vikblöjor man kan köpa från t ex Imse vimse som kostar 199 för 4-pack? Förvånad Vaddå prisskillnad!

• Esmeraldah

Tack för tips!
    De på JYSK är ju ännu billigare än IKEAsGlad!
    Man kan ju testa båda såklart med de humana priserna *gillar*

• Esmeraldah

Jag har redan bytt blöjor i mer än fyra år och kommer att fortsätta ett par år till då jag är i vecka 38 nu Glad
    Är dock lite less på att inhandla och släpa hem alla dessa engångsblöjor. Dessutom tror jag på det här med att barn blir blöjfria senare med engångsblöjorna idag och tycker att det är lite onödigt. Så himla miljömedveten är jag väl inte men det får väl vara en bonus! Tvättar gör jag massor ändå, så det känns inte som så stor extra belastning. Så nu är jag taggad på att köra igång med tygblöjor. Har fått tag på billiga pocketblöjor från Tradera som jag tänkte använda till ettåringen. Bebisen tänkte jag kunde ha vikblöja med blöjbyxa. Hoppas det ska funka bra nu när jag gjort lite inköp Flört. 2,5 åringen är noll intresserad av att kissa på toaletten och bryr sig inte ett skvatt om att han blir blöt i byxorna (försöker köra med training pants)... Fyraåringarna slutade med blöja när de var ca 2,5 - 3.

Men då ska jag inhandla JYSKs tvättlappar och använda i början iaf Glad

• Esmeraldah

En till stor fördel för oss med "egen" soptunna är ju att sopmängden minskarGlad

Idag har jag(sönerna) testat pocketblöjorna för första gången. Helt klart nöjd! 2,5 åringen fick ha pocketblöja han också. Tog med mig mina två blöjbarn till JYSK för att handla till den kommande - 24 "tvättlappar". Och så har jag skickat efter Imsevimseblöjbyxor från Minimundus. Hoppas det kommer att funka bra också!

Svar på tråden Tygblöjetråden 24