Tygtiiger skrev 2011-04-29 18:38:15 följande:
mrs lundin - titta i trådens allra första inlägg, första länken - miriels magiska vik. Det hjälper!
Sol bleker gallämnet som lämnar beiga fläckar på tygblöjor och kläder. Det behöver inte ens ligga utomhus, räcker i ett soligt fönster. Citron- eller galltvål är bra att tvätta med också på svåra fläckar.
Fast mot explosivt bajs tycker jag att frottéblöjor var bäst - vi hade ullrikes små formsydda. Men maken föredrog vikisar, han var bra på att få till snitsen runt benen.
Det var enligt det viket jag försökt att vika, men som inte fungerade. Men blev nog inte riktigt rätt när jag gjorde det. Andra gången nu gick det bättre, men blev lite på byxblöjan iaf, men det var en jätteomgång bajs, så var kanske inte så konstigt, tror det hade hållt tätt om det varit en mer "normal" bajsomgång. Räckte att tvätta upp lite för hand, men så fick det bli engångs igen eftersom den var ju tvungen att torka! (och den första låg i tvätten) Vi har ändå tänkt köra engångs på natten och när vi är iväg (om vi inte får det att fungera jättebra med tygisarna så småningom). Kanske är bra att ha mer än 2 byxblöjor, men vill se till att få det att fungera innan jag handlar in mer.
Nya försök i morgon! ska tvätta upp den andra byxblöjan då med så jag har mer att byta med.
Bra tips med solljus! Ska hänga upp blöjorna vid fönstret så får vi se om det inte försvinner. Galltvål har jag med, så får ta till det om det är nån body som fått fläckar som inte går bort. Vikisarna orkar jag inte stå och behandla, spelar ju inte så stor roll på dem iaf!
Flera av mina vikisar är oxå ullrike, provade att söka på det för att se deras sortiment, men hittade inte nån hemsida! bara en med simkläder. Har de slutat med tygblöjor?