llotta skrev 2012-02-18 17:20:32 följande:
Lilyros - jag köpte inte fuzzi i one size förrän hon var runt halvåret, men tror absolut att de kan funka tidigare utan problem - det behövs ju inte lika inlägg då, vi fick iaf byta rätt ofta eftersom hon bajsade mkt som spädis. Bodyförlängare är ett hett tips, men att använda lite stora kläder funkar också bra! När dottern var spädis hade vi som sagt ungefär 20 pockets och aio blandat och körde då och fortfarande engångs på natten. Vi brukar tvätta blöjor var tredje dag, ibland lite oftare. Det gick åt betydligt fler blöjor per dygn så länge det var amningsbajs som gällde, ibland behövde vi tvätta oftare. 
Sen A började äta ordentliga portioner mat, när hon var runt halvåret kör vi någon slags EC-light. Innan hon satt stadigt läste vi tecken och höll henne över toan när hon bajsade, funkade förvånansvärt smidigt. Nu kör vi en kombination av det och att sätta henne på pottan på rutin, går himla bra det med, oftast åtminstone en omgång bajs och några kissomgångar per dag på den om vi är hemma. (hon är 10 månader nu) Varje bajsblöja man slipper byta är en vinst tycker jag!
Imponerande! Nån form av EC ska jag verkligen satsa på sen
Tack snälla för tipset