Tygblöjetråden 24
Jahapp och så var man tygblöjeförälder igen
Jag hade tygblöjor till äldsta barnet hela blöjperioden, men gav ganska snabbt upp på barn nr två och tre. Nu har jag gjort försök till att få tvåan blöjfri och han verkar ha noll koll på när kissandet börjar och hur man håller sig och trean är väldigt intresserad av toan men har än så länge ingen ordning på det heller givetvis. Jag har haft några IV AIO kvar och några IV träningsbyxor. Med träningsbyxornaa blir det ju en himla massa att torka så de är det inte läge att använda ännu. Däremot var de IV AIO som jag hade riktigt bra fortfarande så jag bestämde mig för att köpa fler. Jag hade BG AIO (tror ni förkortar så här) till ettan men de tål inte lika höga tvätttemperaturer och jag vill kunna köra 90 grader då och då och så var BG lite väl torra mot rumpan och nu när det handlar om att lära sig att känna efter vad som händer är det ju en nackdel.
Ja, det verkade vara ett lätt val så jag har handlat 10 st IV AIO så totalt har jag nu 17 st. Problemet är dock att de läcker vid benen när de kissar. Jag visste inte att jag hade köpt en större storlek denna gången eftersom de blöjor jag redan har en gång i tiden var de som var största storleken och de är nästan lite små på barnen nu. Jag funderar på om det är frotten som inte tvättats tillräckligt ännu och därför suger för dåligt också för om jag fäster kardborren på mitten av byxan så verkar det ändå ganska tätt kring benen... Vad tror ni? Kan jag fixa till byxan själv på något sätt?
Ska väl tilläggas att barnen väger 13 kg och över...