Tygblöjetråden 24
Vad heter dessa på Jysk så jag tar rätt?
Verkar ju fint att både du och Ilotta tycker att IV AIO är bra. Funderar på att köpa på mig ett lager begagnade och använda som nattblöja. Jag använder Skona parfymfri flytande tvättmedel(Från Ica) till blöjorna, det funkar bra! :)
Eftersom att vi slänger med handdukar i tvätten som vi använder till sonens matkladd i köket så brukar jag hälla i en skvätt diskmedel i förtvätten ibland för att få bort eventuellt flott.
Nu har jag tvättat och torktumlat mina nya vikisar från Jysk. De blir lite mindre än vikisarna från minimundus, men de är mjuka och fluffiga så jag tror de blir bra. De passar säkert perfekt till små bebisar! :)
Jag har köpt några microfiberdukar som jag tänkte ha som extra inlägg när vi ska iväg och det blir lite längre mellan blöjbytena. Jag har tvättat dem 3 ggr nu före användning och jag tycker ändå att de luktar äckligt kemiskt! Vad tror ni? Kan de fälla ur sig kemikalier? Jag kommer att vika in dem i blöjan så de ligger inte direkt mot huden.
orion x
rispapper behövs inte. :) Amningsbajset går bort ändå i tvätten och när bajset blir fastare när barnet äter mat kan man ploppa ner bajset i toaletten.
Om ni ska satsa på pockets så köp gärna i one size så att ni klarar er hela blöjperioden. Pockets är ju lite dyra i inköp så då är det bra om man kan använda dem länge. Jag skulle satsa på pockets med knappar. Knappar håller bättre än kardborre och ger inte skav på barnets mage när barnet sitter upp.
Kom ihåg att inte använda feta salvor till barnet, det täpper till fleecen! Om ni vill använda salvor så skulle jag satsat på pockets med naturmaterial närmast huden.
) och tycker den verkar fungera bra. Köpte till ett bambuinlägg också som jag haft i(plus microfibern) och den har inte läckt en gång. Dock bara kiss då än så länge. De microfiberinläggen som följer med, suger de upp mycket kiss?