-
Ahaaaaa... då fattar ja =)LillaVild skrev 2010-04-28 20:14:49 följande:Eh, va?! Förstår inte hur du menar...? Det är självklart samma storlekar på alla knapparna på en och samma förlängare! Men man kan välja mellan tre olika storlekar. Det finns beskrivet vilka märken de olika passar till Jag beställde via den här länken: www.oslagbart.se/annons/barnsaker-leksaker/12... -
det kanske tom blir billigare att köpa IKEAS tvättlappar och så slipper du köpa tyg och sy själv, har hört en del som använder sig av dom som vikblöjor..SaltNapp skrev 2010-04-29 08:29:13 följande:HERRE GUD va mycket BRA fakta ni skrapat ihop här !Tusen tack !Här är en som är lite nyfiken på tygisar =)Så skall nog försöka mig på att sy en och se vad lill killen tycker om dem.Ni som sytt..Vilka material har ni tyckt bäst om?Har en liten 2 månader så vill att dem är så torra som möjligt..tack igen för bra tråd !
www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00129908 -
Kanske kan sy ihop två st... måste bli billigare de än att köpa tyg iaf =)onoff skrev 2010-04-29 09:48:37 följande:det kanske tom blir billigare att köpa IKEAS tvättlappar och så slipper du köpa tyg och sy själv, har hört en del som använder sig av dom som vikblöjor.. www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00129908 -
ja de var ju de jag skrev ;)emindy skrev 2010-05-01 11:36:21 följande:Men att köpa nya vikblöjor är ju inte lika dyrt som att köpa ikeas tvättlappsblöjor, särskilt inte om du måste sy ihop dem två och två.Enda gången det är värt att sy egna är med pockets eller formsydda
Måste ju bli billigare att sy ihop två och två, från IKEA, än att köpa tyg från affären och sy egna vikisar... -
Åh... då vill jag veta vart du köper dina vikblöjor, för mina som jag har köpt är mycket dyrare än IKEAS (ihopsydd eller inte)...emindy skrev 2010-05-03 17:06:36 följande:Men varför köpa och sy ihop ifrån IKEA om det är billigare att köpa de som är lagom storlek från början? dessutom blir de ju avlånga istället för kvadratiska.
Har letat och letat efter den som säljer vikblöjor billigast... trodde att jag hade hittat dom som sålde billigaste... men de hade ja nog inte då... -
Tack för tipsen! Men det går inte jämt ut med frakten?Moson skrev 2010-05-03 20:32:10 följande:Här www.thenappylady.co.uk/public/articledetails.... finns massor av vikningar som blir olika stora och passar olika. Du kan klara dig ganska långt med bara Ikeas enkla som dom är, ev två i kombination. T ex den här www.thenappylady.co.uk/public/articledetails.... används på vår 8 kilostjej med Ikeas+snappi samt ullbyxa utanpå -
jaha, du menade så.. ;)Moson skrev 2010-05-04 15:27:58 följande:Frakt? Jag menade att man kan använda de vikningarna med Ikeas "blöjor" -
de är ju så olika hur man ska göra på sår... Vissa blåsor ska ju torka ut och vissa ska behållas fuktiga... hoppas att dom på bvc kan hjälpa dom! Lär ju göra riktig ont... :(
-
OJ!! Dom kan ju INTE bli rena när man bara ska tvätta dom i 30 grader.. USCH! Nä, de lät inge bra..Pillarbox skrev 2010-05-22 18:54:06 följande:hej=) helt sprillans ny i tråden undrar om det är någon som testat tygblöjor från ebay såna där snygga fräcka grejer med mönster. såg att de endast skulle tvättas i 30 grader och jag är lite skeptisk till detta blir de rena / luktar inget? -
Hejsan. Dags att börja tvätta mina tygblöjor nu. Har bf om 2 månader och vill vara förberedd ;) vilket tvättmedel ska jag använda och hur många ggr ska jag tvätta? Alla blöjor är nya. Ska dom torka mellan tvättningarna? Hur mkt tvättmedel? Och kan jag tvätta alla 24 blöjor och 6 byxblöjor i samma tvätt, kan jag även slänga med mina extra inlägg som jag köpte. Allt går att tvätta i minst 60 grader.
-
Min mamma tyckte tvärtom, när bebisen började äta vanlig mat så gick dom över till pappers för att det vart ett annat bajs :)Giraff skrev 2010-08-10 10:28:22 följande:Gör ett tillägg här också:
Vi tyckte det var bökigt med tygisar när bebisen var helt ny och liten och bajsade hela tiden, så vi körde pappers istället. De blöjor vi hade i newborn-storlek blev bara använda några gånger, tyvärr. Så det kan ju finnas en poäng att inte köpa jättemånga minitygisar, innan du vet om det passar för just er.
Fast sen kan man ju börja med tygisar igen, lite senare! Det gjorde vi!

-
Är det någon som kombinera tyg och pappersblöjor?? Tänkte prova att ha pappers på natten och när vi åker utanför huset, men har hört om barn som får extremt röda rumpor vid för mkt omväxlingar...
-
Har precis börjat använda vikisar till mini som är 3,5 vecka och väger 3,4 kg. Men jag tycker att dom är SÅ stora på honom, och det ser så knöligt ut, han liksom svankar när han ligger på rygg. Och han kan knappt sparka med benen och när han ligger på sidan så ligger det översta benet rätt ut i luften. Ska det vara så, eller har jag lagt dom fel?? Är han fortfarande för liten för tygisar?? Eller blir dom stora för alla?? Han verkar iofs inte lida av det... bara morsan som lider tror jag ;)
-
en fråga, jag har lagt ut en annons på blocket och undrar om jag har satt rätt pris..?
6 byxblöjor imsevimse soft, lite färgat i byxvecket
20 vikblöjor, några missfärgade
dessa byx-vik blöjjor är använda max 2 månader
6 flanellinlägg aldrig använda
4 tunna inlägg för röd rumpa aldrig använda
jag betalade 1200 :-, la ut dom för 500 :-, för lite för mkt?
Sen en fråga till nån som har skickat ett sånt här blöjpaket tidigare med posten (eller tagit emot), vad har ni isf fått betala i frakt?
-
Vart kan man sälja begagnade tygblöjor? Har för mig att tradera förbjuder sånt? Vart säljer/köper ni era?