Inlägg från: gedansk |Visa alla inlägg
  • gedansk

Tygblöjetråden 24

Tygtiiger skrev 2011-01-05 18:08:39 följande:
    Tja, det var inte så enkelt för oss att få en tvåa heller. Men det var liksom därför jag skrev kanske.
    Vi fick hjälp med den ena ( fick ett ägg återinsatt) och så lyckades vi pricka in ett själv.
    MammaEmilie skrev 2011-01-05 18:41:42 följande:
    Ingen som kör med baby heaven eller juni blöjan?
    kolla på sjalbarn. se där finns det blöjrecentioner.
  • gedansk

Moe: jisses vad många härliga tyger : ) ska ta och beställa lite PUL-tyg själv och sy en blöjpåse. Jag skulle även behöva byta lite resår på några blöjor, har ni något tips på material och hur man gör?

• gedansk

jag använder lite ättika eller citron i sköljfacket för att ta bort ev lukt. Jag tummlar oftast mina tygblöjor då jag har tvillingar och åtgången på blöjorna är bra, dock så tummlar jag tvätten en extra gång så det är mindre vatten att torka bort sedan. På www.sjalbarn.se finns en klistrad tråd ang just tvättråd på tygblöjor som är bra:
    www.sjalbarn.se/forum/viewtopic.php&t=99746
    mvh jeanette

• gedansk
    Candra skrev 2011-02-18 17:39:11 följande:
    Helt fuzzi bunzfrälst : P de sitter perfek!
    De går att tvätta i 95 va?
    jag har tvättat mina Fuzzi i 95 grader utan problem.
  • gedansk

jag brukat ha i en skvätt ättika eller citron om de luktar. Jag har en "plastad tvättpåse" med daglås som jag sköljer ur. Nu har jag tvillingar så jag tvättar blöjorna ca med 2 dagars intervall.

• gedansk
    betula skrev 2011-03-21 10:38:36 följande:
    När o var har du i ättika? Förskölj? direkt i maskinen?
    i sköljfaket, fick tipset på sjalbarn.se i deras tvätttråd
  • gedansk
    Tygtiiger skrev 2011-05-13 17:32:14 följande:
    Vi lade blöjorna i en hink med lock. När vår son var så liten som din så sköljde vi ur kissblöjorna - för kiss luktar efter ett par dagar - och bajsblöjorna sköljde vi av nödtorftigt med duschen. Amningsbajs är ju så löst. Sedan slängde vi dem bara i hinken och när det var tvättdags hystade vi in dem i maskinen på 60 grader, extra sköljning och mindre tvättmedel. Sköljde ur hinken. Ta-daa. Tvättade blöjor var tredje dag. (Använde vikisar och lite frottéblöjor där i början).
    hej

Jag har en påse so man har för tvättsortering somär i ett plasttyg med blixtlås som jag sköljer ur med diskmedel alt såpa. Jag tvättar mina tygisar var annan dag ( har tvillingar) i 60 grader och ibland i 95 men lite tvättmedel och  ibland lite ättika eller citron i sköljfacket.

Har dock inte hittat några blöjor/inl som klarar natten så kom gärna med tips och vilka som kan vara bra till dagis.
  • gedansk

hej

Jag har microfiberinlägg och tycker att de suger bra men kan bli lite klumbigt med dubbla som behövs, tips?

Nillan77 skrev 2011-05-14 14:05:04 följande:
    BumGenious pocket funkar bra till min grabb som är snart 1 år och 3 mån
    tack för tipset får ta att prova en för att se : )
  • gedansk
    Nillan77 skrev 2011-05-29 13:36:44 följande:
    Vi använder BG-flips på dagarna och BG pockets på nätterna. Fungerar jättebra! Ingen av dem läcker. Vår son är 1 år och 3 mån
    Hej

Bostar du blöjorna på natten? ska själv köpa in ett gäng BG ( en vännina ska till USA så hon ska köpa till mig). Jag har även kollat på inlägg men det verkar finns endast hampa. BG flips är det pocketvarianten? Mina barn är i samma ålder som din son och dagis har varit positiv till tygblöjer så länge de har att byta med. De byter två gånger per dag men kunnde byta en extra gång om det behövdes. Så nu tänkte jag testa ut det smidigaste och bästa alternativet för dem och mig.
  • gedansk
    MiniMillan2011 skrev 2011-12-19 08:41:26 följande:
    Vill bara tacka för pepp om tygbindor....fantastiskt!!! Inget kli längre... Inte än iaf :)
    det skulle jag också invester i och den där mooncup tror jag att det hette.
Svar på tråden Tygblöjetråden 24