Tygblöjetråden 24

What, menar du att man måste tvätta när bebisen bajsat? Då vill jag inte ha dem!!
Hmm, påminner de kanske om de där plastsnibbarna som fanns när jag var bebis? Man la i någon cellulosablöja i en plastpåse som man knöt runt benen på bebben.. *minns* Det låter nästan som samma funktion.
Frågade väl förut men det finns inte någon i Sverige som säljer BG Flips alltså? Såg att babipur inte säljer BG utanför UK om det inte är så att det inte finns återsäljare där man bor. Så, om man säger att man bor i Sverige så borde de skicka, eller?
glockenbach: Ja, visst är det märkligt! Man kunde väl tänkt till och kört lite eko redan då, men å andra sidan tänkte man att jordens resurser var oändliga och att det iaf inte var de som levde då som skulle ta hand om skiten en dag.
Jo, en fråga till om stay dry till Flipsen: Det är ju microfiber och det har jag ju lärt mig nu att man inte ska ha direkt mot huden på bebisen! Hur funkar det då som inlägg? Ligger de inte direkt mot rumpan alltså? Har man mellanlager, eller hur gör man?
Åh, så sugen! När skatten kommer blir det nog en beställning från Babipur trots allt! De var billigast va? Har inte märkt problem med varken hund- eller katthår än faktiskt.. Men vi hänger blöjorna nere i källaren (tvättstugan) och där är hunden aldrig..
Humminggirl: Haha, vad roligt! Vi säger också "riktiga" blöjor om tygisarna.
På tal om tyg ja, jag har fått äran att testa Imse Vimses nya ullbyxa, men jag måste säga att jag gillar gamla modellen bättre. Jag boostar ju alltid så mycket inför natten och det får bara plats ETT inlägg i den nya blöjbyxan.. *noterar i protokollet*
Jag skulle inte använda något som inte tål 60 grader som blöja iaf. Som ni säger, minst 60 grader för att ta död på bakterier (ännu varmare för att döda svamp?) vad tvättmedelstillverkarna än säger!!
Just det.. Ni som beställt från England, hur betalade ni? Velar mellan VISA och PayPal just nu.