Tygblöjetråden 24
Jag vet att det diskuterats om tygblöjor på jysk innan och då kom det fram att de inte fanns på jysk i Sverige utan bara i Danmark.
Jag vet att det diskuterats om tygblöjor på jysk innan och då kom det fram att de inte fanns på jysk i Sverige utan bara i Danmark.
Då har de börjat ta in dem nu då!!! Så bra!
Här har de stora pul-påsar:
http://www.babipur.co.uk/shop/index.html
Jag beställde samtidigt med Flipsen.
Finns det ingen i Sverige som säljer Bum Genious Pockets längre?
Jag har fått lämna tillbaka 4 st Papoose för att lamineringen släppte. Två har jag kvar och de fungerar jättebra!
När jag har ImseVimse Aio på min pojke på natten stinker blöjan kiss på morgonen. Det stinker innan man ens hunnit öppna upp den. Jag tvättar bara med en tesked tvättmedel i förtvättsfacket och sedan yes diskmedel i huvudtvättsfacket. Jag kör även med ätticksprit i sköljfacket. Kan det då bero på tvättmedelsrester? Eller kan han ha väldigt starkt luktande urin? Vad göra?
Apropå tygbindor. Mina favoriter är helt klart Babyheaven!!! Mycket bättre än Imses och ecosoft eller vad de heter. Har även en från alvehamns och den är bra den med, men lite bylsigare. Och så har jag några från mjuka under också. De är med jättebra!
Tvättmedlet Ocean kan man köpa på Granngården. Sedan kan man beställa det via Imsevimse också.
Alvehamns pocket har jag provat. Jag tyckte att tyget som är mot huden blir alldeles för blött. Så blött att mitt barn inte klarade av dem. Ingen fuktspärr mot huden alltså. Passformen stämde inte heller med mitt barn. Vikblöjorna på Jysk är så små att barnet snabbt växer ur dem. Beror på vilken vikning man använder i och för sig. Jag tycker att Imses är helt suveräna. De är mer kvadratiska också. Större suger mer mjuka.
Mikrofiber får man absolut inte ha mot huden. Det är mycket uttorkande. Det har man som absorbtion.