Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Tygblöjetråden 24

IVFmamma skrev 2011-08-29 21:29:38 följande:
    Alltså föräldraledighetslagen.. Missade att citera..
    OK, jag har dålig koll på detta. Mitt ex tog ut mest FP med våra äldre barn.
    Gravid v.32+1 BF 23/10 Bara 55 dagar dit
  • telgebo

Ingen som har svar på min fråga? Jag ska iväg tidigt imorgon och köpa och vill gärna veta innan för jag ska snart sova.

Gravid v.32+1 BF 23/10 Bara 55 dagar dit
  • telgebo

Hoppas på snabbt svar: vad heter vikblöjorna på Jysk?

Gravid v.32+2 BF 23/10 Bara 54 dagar dit
  • telgebo
    llotta skrev 2011-08-30 09:53:39 följande:
    Telgebo - jag tror att de heter typ tvättlappar
    Tack för svar, då ska jag kolla efter det idag, bara jag orkar ta mig ut med magen dit, inte så lätt då det känns som man har konstanta sdr.
  • telgebo
    Loreena skrev 2011-08-30 13:22:42 följande:
    De jag köpte där var 71*71 cm, men de krymper ju lite i tvätten sedan. De heter "Tvättlapp" Jag testade den där triangelvikningen nu... Det verkar ju toppen! Bara två vik liksom, går ju på ett kick! :D
    Kom aldrig till Jysk, ville inte riskera att hamna i värsta regnovädret och gåendes 1500 m så det får bli någon annan dag.
  • telgebo
    Viena skrev 2011-08-30 19:02:21 följande:
    Tack så mycket för erfarenheterna!!! Kanske man kunde använda Imse Vimse till natten, då gör det inget om blöjan är klumpig, eftersom jag tänkt låta babyn sova i ett slags nattlinne med dragsko nedtill. Ifall nån är intresserad hade de ganska fina sådana "nattlinnen" här:

www.babipur.co.uk/shop/Organic_Baby_Clothes_0...

Låter bra att FB är smidig! Varför brukar folk vara skeptiska till hur FB klarar amningsbajs? Har de ingen "bajsbarriär"?
    Menar du sovpåse?

Finns en auktion nu på FZ på Tradera som avslutas nu ikväll såg jag. OBS inte min auktion
  • telgebo
    Jania skrev 2011-08-30 20:56:13 följande:
    Tittar in imorrn igen. Håller tummarn för svar
    Börjar dock känna mig jobbig med alla frågor, men vart annars vänder man sig.....?

Natiinatti
    Det finns tygblöjeforum på sjalbarn, jag registrerade mig där igår men det tar tydligen tid innan de aktiverar ens medlemsskap, men denna tråd är också bra.
  • telgebo

Vilka blöjbyxor ska man satsa på en nyfödd och hur många? Hur länge kan jag räkna med att kunna ha den första storleken innan jag får räkna med att gå upp 1 storlek till nästa?
    Jag vet inte om jag vågar beställa annat än NB till än nyfödd för jag är rädd att det läcker annars vid låren.

Hur många blöjbyxor går det vanligtvis åt på ett dygn? Klarar man sig på 1 blöjbyxa på ett dygn om man byter vikblöja relativt ofta eller kissar en liten nyfödd igenom en vikblöja så att det blöter igenom en blöjbyxa också? Tänker att en nyfödds urinblåsa kan ju inte rymma så mycket urin.

Många frågor.

Gravid v.32+3 BF 23/10 Bara 53 dagar dit
  • telgebo
    Tygtiiger skrev 2011-08-31 10:07:03 följande:
    Tre blöjbyxor är vårt minimum. Börja med en nb-byxa och komplettera senare.

Florentina: vi hade tots bots frottéblöjor sist och de är jättebra, suverän passform, så provköp du en eller två! 
    Vilken NB blöjbyxa skulle du rekommendera? Ska använda vikblöjor.

Funderade på IV soft men den finns inte i NB storleken eller finns den att beställa någon annanstans?

Beställer 3 st och hoppas att bebis inte kissar mängder så man klarar sig i 3 dagar tills man tvättar igen.
  • telgebo

Hur mycket kissar ett nyfött barn på ett ungefär? Är det helt individuellt eller? Jag har helt glömt bort hur det var, men å andra sidan så had eju barnen engångs så det var ju svårt att uppskatta men blöjorna kändes ju aldrig blytunga som senare när de var nyfödda

Svar på tråden Tygblöjetråden 24