Tygblöjetråden 24
Nu har jag grävt i förrådet. En hel flyttkartong med tygblöjor - det känns som om jag aldrig kommer att behöva tvätta
Spännande att se om det funkar lika bra den här gången.
Nu har jag grävt i förrådet. En hel flyttkartong med tygblöjor - det känns som om jag aldrig kommer att behöva tvätta
Spännande att se om det funkar lika bra den här gången.
Nu har vi fått lillebror (18/5) och han har hunnit fläska på sig såpass att det är görbart med tygisar igen. De första två veckorna har vi kört med pampers. Hur i hela friden har folk råd med engångsblöjor?? De kostar ju lätt en krona styck (och då får jag ändå rabatt på vårt lokala konsum) och iallafall mina barn bajsar OFTA. Det går åt minst åtta blöjor per dag, oftast tio. 300 kr per månad i bara blöjor. Lägg sedan på de räliga våtservetterna. Om vi kan halvera vår konsumtion av engångsblöjor kommer det att kännas betydligt bättre för både miljö och plånbok. Men det känns lite bökigt att behöva byta ofta och det blir en klumpigare blöjbak. Pepp, någon??
Vi har fått en storkissande son - han kissar fysiologiskt fortfarande, dvs han håller på det och sedan tömmer han hela blåsan (han lyckades kissa ner i vår tvättbalja häromkvällen och shit vad han kissar mycket!). Så två kissar så är en flanellvikis blöt från kant till kant - och han lyckas blöta ner våra ullrikefrottéblöjor en hel del också. Jag har faktiskt en fuzzi i stl small eller nb (köpt på extremrea för en femtiolapp) och den är verkligen liten och nätt och tål iallafall lika mycket kiss som en vikblöja - men jag litar inte riktigt på pocketblöjor när det kommer till raketbajs.