Tygblöjetråden 24
Candra: Det finns många som säljer sydda sidoknäppta, sök på google vet jag...
Några jag känner till är Emiliten (tror hon säljer sidoknäppta) Juniblöjan och Ecobums, men det finns fler
Candra: Det finns många som säljer sydda sidoknäppta, sök på google vet jag...
Några jag känner till är Emiliten (tror hon säljer sidoknäppta) Juniblöjan och Ecobums, men det finns fler
Vi har tygblöjor hos vår dagmamma och det fungerar bra. Hon var positiv från början med. Dock borde man ha flera (alla) av samma modell. Eftersom jag sytt de som A har så är det tre olika modeller. Så ibland har de satt lite fel. Men det har gått bra ändå.
En gång satte de utochin och blöjan höll för kiss ändå (?). Just den blöjan hade färgad insida och vit utsida vilket gjorde henne förvirrad tydligen.
Tack för tipsen! Nu har jag spanat in din blogg också, vilka fina grejjer du syr, inte bara blöjorna!! Tror att jag skall beställa lite pul från MM och kolla, de verkar prisvärda och okomplicerade... spännande
Roligt att kunna hjälpa till. Speciellt när det är så roligt att sy.
Jag kan rekommendera att köpa blöjor från Svenska försäljare. Bättre med mindre transporter och dessutom så sponsrar vi varandra. Jag tycker inte de svenska är så dyra, sen kan man köpa begagnade eller hemsydda också. Tips från mig alltså! :)
Den till vänster är en Weehuggers stl 1 och den till höger är en Itti Bitti Tutto, one size. Har fotat dem utan inlägg, så att man kan se skillnaden när de är inställda på den minsta storleken (tänkt att passa en nyfödd). Weehuggern är mindre, men jag tycker att itti bittin också blir ganska liten med tanke på att den är en onesize, som alltså ev. ska räcka hela blöjperioden.