Inlägg från: Jenny1 |Visa alla inlägg
  • Jenny1

Säng som soffa i vardagsrum??

Behöver lite hjälp och tips! Jag och min pojkvän kommer troligen att sova i vardagsrummet, för att våra barn ska få sovrummen, sen när vi flyttar ihop. Till en början tills vi hittar något större.

Nu till problemet - vardagsrummet är ganska litet. Så det går inte att dela upp det i en sovdel tyvärr. Kan det funka att ha 2 st 90 sängar som soffor? Med stora kuddar mot väggen som ryggstöd?

Tar tacksamt emot tips från er trångbodda! Gärna med bilder!

• Svar på tråden Säng som soffa i vardagsrum??
  • Jenny1
    WPmamman skrev 2010-03-16 16:34:33 följande:
    Vi sover i bäddsoffa i vardagsrummet då vi bor trångt i väntan på större hem
    Hur länge har ni gjort det? Fungerar det bra? Sover ni bra i den? Vilken bäddsoffa har ni?
  • Jenny1
    Örnie skrev 2010-03-16 16:35:13 följande:
    Det finns ju bäddsoffor.
    Det som känns bökigt med bäddsoffa är just att behöva flytta på soffbord mm varje kväll...
  • Jenny1
    La Lola skrev 2010-03-16 16:37:31 följande:
    Här kanske du kan få lite inspiration. www.styleroom.se/
    Tack för tipset!
  • Jenny1
    Singelpappa77 skrev 2010-03-16 16:54:52 följande:
    Som gäst hade jag nog haft svårt att inte tänka på att värdparet haft sex där jag skulle sitta. Och så skulle jag undrat om det fanns fläckar under där jag satt. Så nja, sängar som soffor funkar nog inte så bra
    Ok! så har jag aldrig tänkt... Så du har aldrig haft sex i en vanlig soffa då?{#lang_emotions_wink}
  • Jenny1
    Mamsis skrev 2010-03-16 19:45:04 följande:
    Jag hyrde i andra hand en gång, då hade hon två sängar som stod i vinkel som hörnsoffa. Hon hade satt på vanligt tyg på både bottnen och på madrasserna samt hade kuddar i samma tyg + några i annat tyg. Var kanonsnyggt! Hon hade dem direkt på golvet och vill man ha ben är mitt tips att ha låga ben så blir det mer 'sofflikt'.
    Låter ungefär som vi har tänkt det! Det får nog bli nåt sånt!
  • Jenny1
    ThisIsMe skrev 2010-03-17 07:56:21 följande:
    Jag bor i en liten etta på 23 kvm och jag har köpt ledade sängben som gör att jag kan fälla upp sängen mot väggen. Framför har jag hängt ett fint draperi som döljer sängen på dagen. Det skulle kanske kunna vara något? Finns här: www.yousee.se/ .
    Det var ju en smart lösning! Men var har du soffan? Det skulle innebära att vi måste ha soffan framför sängen, och flytta på den varje dag... Tror det blir rätt bökigt.
    Än så länge lutar det åt två sängar som ställs i vinkel och kläs i samma tyg!
    Funderar på två vanliga resårmadrasser + vanliga skummadrasser ovanpå - som dynkänsla för soffan? Sen en tunnare bäddmadrass som kan rullas ut på sängarna på kvällen.
Svar på tråden Säng som soffa i vardagsrum??