• Git

Säng som soffa i vardagsrum??

Vi har gjort ett sängskåp mot ena väggen i tv-rummet. Däri har vi en 160cm resårbotten. Funkar jättebra!!!

• Git
    amalie79 skrev 2010-03-16 16:49:08 följande:
    Mina föräldrar hade bäddsoffa under hela min uppväxt! De prioriterade att vi skulle få egna rum, vi var tre barn i en trea. När vi sedan flyttade till en fyra så gav de oss alla egna rum och fortsatte med en ny bäddsoffa...Så visst kan man!
    Mina hade bäddsoffa i hallen på ovanvåningen. var man tvungen att gå förbi när de sov, var det bara att kliva i sängen!!  Finns det hjärtrum, finns det asarum!! {#lang_emotions_smile}
  • Git
    vivianne skrev 2010-03-16 16:58:15 följande:
    Sängskåp är också smart. Då behöver man inte "bädda om" varje morgon och kväll, bara att spänna fast sängkläderna och fälla upp. Men antagligen rätt dyrt om man inte är händig och kan fixa själv.
    Vi tycker det är jättesmidigt!! Då har vi ändå inte plats för att ha den typen av ben som är fällbara och bara lägga upp sängen mot väggen utan vi måste vinkla in den i vårt skåp då väggen är för kort. och vi måste flytta på soffa och ett idiotiskt soffbord med marmorskiva, som jag försökt bli av med i snart 5 år, men gubben sätter sig på tvären... {#lang_emotions_yell} Men, allt är gjort på en eller två minuter.
  • Git

Jo!! Vi byggde det själva och allt gick på ca 1000kr, men då handlade vi i den lokala dyra bygghandeln. Hade vi tagit det på byggmax hade det nog varit betydligt billigare...

Svar på tråden Säng som soffa i vardagsrum??