• Purelyplatonic

TV-spel

Nu tycker vi att det kan vara dags att införskaffa ett TV-spel till vår son som fyller 6 år.
    Vad är bäst? Xbox, playstation, Wii???+ Jag har ingen koll alls så tips vill jag ha och förklaring varför ni tycker att just den skulle passa bäst.

• Svar på tråden TV-spel
  • lia76

Xbox gillar jag, men har både Xbox och Wii.

Det jag tycker ni ska göra är att kolla ute på marknaden vad det finns för spel. Gör upp en lista.
    Vilken spelkonsol har mest av de spelen ni är ute efter? =)

Wii är ju kul just för att det är IR.
    Xbox tycker jag det finns ett stort utbud av spel till. PS har jag inte varit så mycket för över huvudtaget.

=)
  • zves

Håller med Lia76. Gör valet av tv-spel utifrån spelutbudet. Vilka sorters spel vill 6-åringen spela och vilka spel vill ni att sonen ska spela.. Dessutom upptäcker många föräldrar att det är ganska kul att själva spela och/eller spela tillsammans med barnen vilket dom ofta uppskattar.

Vill man köra safe med många barnvänliga spel så brukar Wii vinna. Nintendo har en rätt stor fokus på småbarnsfamiljen.

Har själv en webbutik som säljer barnspel av det mindre våldsamma sorten så jag brukar få mkt frågor om val av spelkonsole.

Lycka till!

• annaaklinder

jag rekommenderar wii starkt.. mycket utbud och roliga spel för barn som inte är så våldsamma..

• Thats me
    annaaklinder skrev 2010-03-24 09:25:50 följande:
    jag rekommenderar wii starkt.. mycket utbud och roliga spel för barn som inte är så våldsamma..
    Jag ångrar starkt att vi gav vår 9 åring Wii.. så fruktansvärt tråkigt -s- det enda spel som vi nu tucker är lite kul så är det super mario bros!!!
Svar på tråden TV-spel