• spöke

^^ Ordkedjan 7 ^^

Hej alla lekkompisar! 
    Vi kör väl en sjunde omgång också?  

Instruktioner:

I den här leken använder vi sammansatta ord och gör en lång ordkedja tillsammans.

Exempel:

person 1: mat-bröd > 
    person 2: bröd-korg > 

korg-boll > boll-sport > sport-fåne osv.

För att det inte ska bli FÖR svårt så är det helt okej att binda ihop orden med t.ex. "s": restaurang-kök > köksbord > bordsplacering 

Det är också helt okej att modifiera och böja orden lite. T.ex: äggröra > rörläggare > läggdags > daghem > hemmafru

Förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-260/m49339037.html

Sista ordet var: affärslek
  • Svar på tråden ^^ Ordkedjan 7 ^^
  • Lisa1976
    Kofot skrev 2014-02-19 14:05:37 följande:
    Tikskydd är ett ord.

Jaktlag
    ja men du skulle skriva ett ord som började på problematik,
  • Mars
    Lisa1976 skrev 2014-02-19 16:49:35 följande:
    ja men du skulle skriva ett ord som började på problematik,

Kom inte på något ord som började med problematik. Gör du det? Därför tog jag det sista ordet på problematik=tik. Detta för att inte tråden ska dö ut. Har gjort så förut utan något problem. Spöke vad säger du? Går jag mot spelreglerna? Lagspel
  • Kofot
    Mars skrev 2014-02-19 18:09:33 följande:

Kom inte på något ord som började med problematik. Gör du det? Därför tog jag det sista ordet på problematik=tik. Detta för att inte tråden ska dö ut. Har gjort så förut utan något problem. Spöke vad säger du? Går jag mot spelreglerna? Lagspel
    Nej vi har kört så tidigare.

Spelman
  • spöke
    Mars skrev 2014-02-19 18:09:33 följande:

Kofot skrev 2014-02-19 19:16:50 följande:
    Nej vi har kört så tidigare.

Spelman
    Helt ok. Man får vara lite kreativ.