• spöke

    ^^ Ordkedjan 7 ^^

    Hej alla lekkompisar! 
    Vi kör väl en sjunde omgång också?  



    Instruktioner:

    I den här leken använder vi sammansatta ord och gör en lång ordkedja tillsammans.

    Exempel:

    person 1: mat-bröd > 
    person 2: bröd-korg > 

    korg-boll > boll-sport > sport-fåne osv.

    För att det inte ska bli FÖR svårt så är det helt okej att binda ihop orden med t.ex. "s": restaurang-kök > köksbord > bordsplacering 

    Det är också helt okej att modifiera och böja orden lite. T.ex: äggröra > rörläggare > läggdags > daghem > hemmafru


    Förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-260/m49339037.html


    Sista ordet var: affärslek
  • Svar på tråden ^^ Ordkedjan 7 ^^
  • Mars
    flygrl skrev 2016-01-16 21:11:07 följande:

    Registerutdrag


    Tänkte föra in lite gangsta attityd i tråden bara. Ditt ord passar fan in klockrent ;)
    Flygrl, som MÅLSÄGANDEtycker jag att detta brott måste få ett avslut. ;)
  • Tom Sawyer

    Passbit

    @Flygirl. Tror inte det skulle uppskattas av övriga om vi skulle börja köra en egen alternativ tråd mitt i den här ; )

  • flygrl

    Sötsug

    (@Mars: förstod inte det för det stod inne i meddelandet till mig. Jag försökte inte fuska utan bara reda ut när Tom Sawyer råkat felposta. Så inte tråden stannar pga osäkerhet va som gäller. Typ)

  • Mars
    flygrl skrev 2016-01-18 00:08:23 följande:

    Sötsug

    (@Mars: förstod inte det för det stod inne i meddelandet till mig. Jag försökte inte fuska utan bara reda ut när Tom Sawyer råkat felposta. Så inte tråden stannar pga osäkerhet va som gäller. Typ)


    Förstod att ni inte förstod. Tyckte bara att mitt skämt var roligt då det var ett till passande ord. ;) Det är lugnt. :)

    Sugrör