• Anonym (el?)

Vad har ni för el och bolag?

Vi funderar på att byta till något billigare och bättre.
    Då båda går på lägsta bidrag pga arbetslöshet.
    Helt grön på området!
    Vilket är bättre, rörligt eller fast elavtal?
    Vad ska man se upp med?
    Vi funderar på Skellefteå kraft eller Vattenfall- ni som har dem, vad tycker ni om dem?
    Ni då?

• Svar på tråden Vad har ni för el och bolag?
  • Anonym (vattenfall)

Vi hade Vattenfall innan men då jag kollade upp vilken som var billigast (elskling.se) så blev det nu istället plusenergi i ett halvår. Vattenfall verkar annars toppen, på ett annat hus här har vi dom helt och där drog dom snällt av för strömavbrott (trots att det inte gått mer än 12 timmar). Nu kan ju inte jag reglerna för när man har rätt till avdrag men tyckte det var en glad överaskning. Jag har nog alltid haft fast pris, då vet man vad man ska betala - det är det vi har nu också. Väljer du rörligt får du nog se upp och vara med så att det inte skenar iväg och det tycker jag verkar lite jobbigt. Sen är ni naturligtvis alltid fast med nätägarna och vilka det är kanske påverkar. Det var till en början enbart för att förenkla (slippa få så många olika räkningar) som det blev Vattenfall här. När jag pratade med Vattenfall senast rekommenderade dom sig själva och sa att dom var billligast enligt någon konsumenthemsida jag inte minns namnet på. Det blev visst långt det här, inte riktigt meningen. Lycka till!

Svar på tråden Vad har ni för el och bolag?