karolina106 skrev 2011-05-02 22:15:00 följande:
Hon laddar kanske inför nästa språng då =) Visst är det skönt att få de där pauserna på dagen, även om man måste fixa med annat får man ändå en smula lugn.
Måste ju vara ännu mer full fart hos er, för Selma hade kommit igång med krypandet nu va?
Ja och ståendet, så nu kryper hon i racerfart mellan olika ställen och ställer sig upp

emelillen skrev 2011-05-02 22:47:33 följande:
Loppan sover 2x2h om dagen fortfarande... 10-12 och 15-17 ca. Märkligt tycker jag, men väääldigt skönt. Detta funkar bäst när vi är hemma dock, i vagnen sover hon max 1h åt gången oftast.
Sover 19-07.30 ca... Trött unge? Nåt man bör vara orolig över? Eller nej?
Hon har dessutom lärt sig gå nu! Vingligt, men fram kommer hon

på torsdag blir hon ett... Jösses!
Wow! Grattis till Stooora Loppan i förskott

Ser själv fram emor ettårskalaset för vår Semla. Det känns som en viktig milstolpe
Grattis till Tsarga & Nils också

karolina106 skrev 2011-05-03 09:23:17 följande:
Så skönt - Elsa vaknade bara 4 gånger inatt, och nöjde sig med mannen alla gånger! Jag ammade 20 och sen 05.30!!!
En välkommen paus efter vad känns som en evighet av nätter med uppvak varje timme eller bröstet i munnen hela natten.
Jag vaknade iofs nästan varje timme ändå av gammal vana
Men man sover ju ändå bättre.
Elsas nya grej är att hon jobbar stenhårt på att ligga på mage och amma....det går inte så himla bra, och ack vad sur hon blir när hon tappar taget.

för det! Sover Elsa på mage annars? Vill hon ligga så för att det är rätt sovställning, måntro? Mannen får komma och "docka på" Selma ibland när hon är
för uppe i varv om kvällarna. Har hon sen väl fått tag, så brukar hon lugna sig.
Och resor - Ja, don efter person, men där ingår även livssituation, vilket påverkas av både ekonomi, livsfilosofi och vilka barn man begåvats med. Jag har åkt charter en gång och var inte alls förtjust i det, men det var ur det perspektivet jag hade då på av vad jag ville få ut av en resa. Nu känns det som rena drömmen, men om någon månad ska det nog gå att resa lite mer på samma sätt som förr igen, bara med annorlunda packning. Inte för att jag är värsta globetrottern (även om jag kan stoltsera med att ha gravidspytt i både Tokyo och Hiroshima

)