Bagera3 skrev 2010-03-17 12:44:51 följande:
jag lärare, och arbetat på förskola! En väldigt konstig fråga tycker jag!!!! Alla mina kollegor och jag själv är överlyckliga över att ha den förmånen att kunna hämta vid typ 15 flera dagar och sedan göra förtroendetiden på kvällen?? Och vilken lyx för våra barn att ha loven, som faktiskt alla barn behöver, fast andra inte kan vara lediga som vi..Kontinuitet handlar inte om några futtiga lov, förskolepersonalen brukar dessutom dra ner på verksamheten sommar, jul, sport och påsklov för de försöker få lite ledigt med sina barn, så om du är riltig lärare och kan pedagogik så var detta en konstig fråga!
Och jag tycker att det är väldigt konstigt att du som pedagog lägger personliga värderingar i en sådan här fråga!
Ts, undrar vad som gäller ang. sin förtroendetid och rätten till förskola under dessa timmar. Förtroendetid är arbetstid, vilket vi alla vet om. Sen om man förlägger denna på dagtid eller kvällstid är en helt annan fråga! Alla väljer utifrån vad som passar de själva och utifrån sin situation, eller hur? Så det är absolut inget konstigt att man faktiskt kanske vill förlägga sin förtroende tid på dagtid!
Sen att det känns otroligt fördelaktigt att man som lärare har möjlighet att kunna hämta sina barn från förskolan tidigare ska inte självfallet automatiskt nedvärdera de som väljer att arbeta på dagtid än kvällstid! Vissa kanske prioriterar annat, som att vårda sitt förhållande!?
Usch för dålig inställning!