Hund med kraftiga furunkulos!
Hejsan!
Hejsan!
tack japps de är bara problem med våran hund, tyvärr. Vi tvättar med benzoyl peroxide ett scahmpo som ska verka i 10 min. Den funkar bra. Tyvärr får han ärr bildningar efter bölderna. USCH! Vi har satt in antibiotika när hans tassar har varit som värst. Den kortisonsalvan du pratar om är den på recept?
låta de vara går inte, för gör vi inget så får han bölder på varenda tass å mellan tårna framförallt å de gör att han inte kan gå.... å va är de för liv för en hund. så vi måste behandla honom. han har överkänslig mage, problem med öronen å de har han haft sedan han föddes. så allt hänger ihop är säkert en allergi men vet inte om man ska utreda eller bara behandla tassarna när dom blir så här.
Jag har en 5 år brun labbe. Han har som jag skrev innan magproblem, dvs han äter bara ett foder inga godsaker mer än två bitar ex skinka till sin dagliga medicin mot epilepsi... hans öron luktar nästan alltid illa men dom har vi börjat förebygga istället för att vänta på infektion.....
föressten tack för era inlägg å tips! e väldigt tacksam för de, intressant å höra hur ni andra har gjort!
de går inte eller går å går... men de är en stor hund 45 kg... till och med vetrinären förstod å sa att de blir himmla massa mat... vi ska testa diet foder om detta fortsätter å de verkar de ju göra tyvärr......
rottis77: Va är de för nåt?
rå mat samma som färsk mat... njae vet inte om jag vågar de... har prövat en gång han hade diarrre i två dagar efter de.... gav honom ris en gång som ska stoppa upp de gör jag häller aldrig om..
har pratat med våran vetrinär nu. hon sa att viskulle testa hydrokortison först efter som han inte har så alvarlig i nuläget. hjälpte inte de fanns de annan salva som låg på recept som vi får testa isf....
men hur kan en kastrering ta bort de? bara nyfiken...
Med tanke på Eddies andra problem tror jag inte stress är en faktur. Skulle blir väldigt förvånad. Utan tror nog att de är nåt mer i kroppen, en allergi.
fick ringa vetrinären igen.. hans bölder är rätt rejäla nu.. men skulle smörja med salvan över helgen å höra av mig på måndag.... han verkar deppig, har säkert ont :(
Nu har vi börjat med utredning. ska börja med kortisen tabletter imorgon. först en hög dos sedan mindre å minder för att ställa in hur mycket han behöver....