• Höstflickan83

Spermaprov

Hej!

Jag vet att detta kanske inte är helt rätt forum, men jag antar att många av er som hänger här inne också har fått vara med om att er man fått göra ett spermaprov.

Vi är i den situationen att vi inom en snar framtid kommer börja försöka få barn. Då jag har konstaterad PCO och vi inte börjat ännu tyckte min gynekolog att det var bra att utreda min sambo på en gång, så är det liksom gjort till dess att vi ska börja.

Han har nu fått göra sitt spermaprov men fick väldigt dålig information, så jag tänkte höra här om ni har några erfarenheter. Hur lång tid brukar det ta innan man får svaret? Vi bor i norrland, om det spelar någon roll?

• Svar på tråden Spermaprov
  • Tant Groda

Har hört att det tar ca 3 veckor här nere i skåne, men som jag förstått det som så kan det egentligen gå väldigt mycket snabbare.
    Skulle mycket väl kunna tänka mej att det ser olika ut i landet, som det mesta annars

Jag jag tycker abslout att din fråga har hamnat i rätt forum

• Höstflickan83
    Tant Groda skrev 2010-03-17 13:42:30 följande:
    Har hört att det tar ca 3 veckor här nere i skåne, men som jag förstått det som så kan det egentligen gå väldigt mycket snabbare.Skulle mycket väl kunna tänka mej att det ser olika ut i landet, som det mesta annarsJag jag tycker abslout att din fråga har hamnat i rätt forum
    Okej, men då har man i alla fall något att gå på. Än så länge är det ju ingen brådska, men det är klart att vi är nyfikna och vill veta så snart som möjligt!

Någon annan som har erfarenhet från norrland kanske?
  • Mayflower

Det tog typ 2 veckor innan vi fick resultat. Men ring och kolla med dom vettja

• Höstflickan83
    Mayflower skrev 2010-03-17 20:28:39 följande:
    Det tog typ 2 veckor innan vi fick resultat. Men ring och kolla med dom vettja
    Okej, då vet jag lite mer vad vi har att gå på! Tack!
    Jag tror vi avvaktar med att ringa, då det bara är en dag sedan han var där :)
Svar på tråden Spermaprov