• allakantralla

Samsovning - när ligga?

Hej!

Jag undrar över när ni som samsover med era barn har sex? OBS! Ingen anklagan eller så, jag kom bara just på att samsovning kanske är ett hinder för sexlivet. Och själv samsover jag inte, så jag har ingen aning om hur jag skulle lösa det själv, blev mest nyfiken.
  • Svar på tråden Samsovning - när ligga?
  • Kya

inget hinder för sexlivet här. Vi begränsar oss inte till sängen bara. jag tror det är få par som bara har sex i sin egna säng, oavsett om man samsover eller inte...

Stolt 2-barnsmamma till Filip född 27 okt-08 och lillan född 12 feb-10 :) Jag är lyckligt lottad!
  • Dixie

nu samsover vi inte här hemma - men det finns väl andra ställen att ha sex än sängen!?!

• allakantralla

Oups!

Ehhh... jag tänkte inte ens på att man kan sex på andra ställen än i sängen... Men det såklart. (Berätta inte för nån att jag är så inskränkt).
  • canossa

Man får väl ta sexet när barnet sover på andra tider än kvällstid. Så gör jag och min sambo ska erkännas. Då jag sover i hop med våran  dotter på nätterna.

• Kya
    allakantralla skrev 2010-03-17 14:05:44 följande:
    Oups! Ehhh... jag tänkte inte ens på att man kan sex på andra ställen än i sängen... Men det såklart. (Berätta inte för nån att jag är så inskränkt).
    haha, du är vanilj
    Stolt 2-barnsmamma till Filip född 27 okt-08 och lillan född 12 feb-10 :) Jag är lyckligt lottad!
  • allakantralla
    Kya skrev 2010-03-17 14:07:48 följande:
    haha, du är vanilj
    Ha ha ha! Ja, verkligen! Stackars mig, jag borde nog utvecklas lite.
  • lövet2

När vi haft småttingar, så har vi aldrig lagt dem ensamma i dubbelsängen pga fallrisken. I stället har vi lagt dem på lekfilten eller i spjälsängen tills vi föräldrar lagt oss. Och då kanske vi inte tagit med babyn på en gång!

• cloudberry79

För oss har det inte varit något hinder, jag har aldrig varit så förtjust i just sängen som plats för sex... Vi söver sonen i vår säng, sedan stiger vi upp. Som tur är bor vi inte i en etta med kokvrå, så det finns fler utrymmen att umgås på än sovrummet.

If you love me - please don't feed me!
  • BängtRagnhild

Vi har sex i duschen några gånger i veckan. Bara plus. Inget kladd heller. Dessutom sover L i sitt rum tills vi går och lägger oss så vi har sängen för oss själva framtills dess
    men när han var mindre så var soffan ett bra alternativ med.

Svar på tråden Samsovning - när ligga?