Samsovning - när ligga?
Hej!
Hej!
inget hinder för sexlivet här. Vi begränsar oss inte till sängen bara. jag tror det är få par som bara har sex i sin egna säng, oavsett om man samsover eller inte...
nu samsover vi inte här hemma - men det finns väl andra ställen att ha sex än sängen!?!
Oups!
Man får väl ta sexet när barnet sover på andra tider än kvällstid. Så gör jag och min sambo ska erkännas. Då jag sover i hop med våran dotter på nätterna.
När vi haft småttingar, så har vi aldrig lagt dem ensamma i dubbelsängen pga fallrisken. I stället har vi lagt dem på lekfilten eller i spjälsängen tills vi föräldrar lagt oss. Och då kanske vi inte tagit med babyn på en gång!
För oss har det inte varit något hinder, jag har aldrig varit så förtjust i just sängen som plats för sex... Vi söver sonen i vår säng, sedan stiger vi upp. Som tur är bor vi inte i en etta med kokvrå, så det finns fler utrymmen att umgås på än sovrummet.
Vi har sex i duschen några gånger i veckan. Bara plus. Inget kladd heller. Dessutom sover L i sitt rum tills vi går och lägger oss så vi har sängen för oss själva framtills dess
men när han var mindre så var soffan ett bra alternativ med.