• shaandra

ensamstående förälder

Finns det fler ensamstående föräldrar där ute med barn kring ca 5mån? :) hade varit trevligt att prata med någon i samma sits..

• Svar på tråden ensamstående förälder
  • SarahSarah

Heej tjejen!

Får jag fråga dig en sak kanske, jag äri vecka 7 nu och vet att pappan till barnet inte kommer vara med alls och inte alls är intresserad, tycker mer jag är dum som ska behålla de..
    Vad tror du? gör man rätt?

Tack för svar!;)

• shaandra
    SarahSarah skrev 2010-03-17 14:32:54 följande:
    Heej tjejen! Får jag fråga dig en sak kanske, jag äri vecka 7 nu och vet att pappan till barnet inte kommer vara med alls och inte alls är intresserad, tycker mer jag är dum som ska behålla de.. Vad tror du? gör man rätt? Tack för svar!;)
    Hej! Det är ju helt upp till dig. Jag har inte varit i den situationen riktigt, pappan till mitt barn lämnade oss när hon var 3 månader. Men som sagt, det är ju upp till dig :) Känner du att du klarar det?
  • MickisH

Hej
    Jag är ensamstående med mina döttrar Julia snart 4år och Luna 7mån. Jag har varit ensamstående sen Luna var 2mån.
    Ibland är det tufft att vara själv då Luna har det näst mest allvarliga hjärtfel som finns men det går. Barnens pappa har Julia 4-6dagar i månaden, han bor 25mil här ifrån.

/ Mikaela

• josefin 88

Hej! Min lille är 5 ½ månad och är världens finaste o goaste barn, men idag... känner jag mig trött på att vara mamma. Just idag känner jag mig begränsad o trött o låst o deppig. Det är första gången sen han föddes. Har du nånsin känt så?

• shaandra
    josefin 88 skrev 2010-03-20 18:35:06 följande:
    Hej! Min lille är 5 ½ månad och är världens finaste o goaste barn, men idag... känner jag mig trött på att vara mamma. Just idag känner jag mig begränsad o trött o låst o deppig. Det är första gången sen han föddes. Har du nånsin känt så?
    Jag har känt mig väldigt deppig och låst, särskilt nu när pappan inte finns till hands och hjälper oss. Men jag tror att det går över så småningom, man får väl stå ut.. Det finns ju en mening med allt sägs det.
  • jenn08
    MickisH skrev 2010-03-18 11:04:02 följande:
    HejJag är ensamstående med mina döttrar Julia snart 4år och Luna 7mån. Jag har varit ensamstående sen Luna var 2mån.Ibland är det tufft att vara själv då Luna har det näst mest allvarliga hjärtfel som finns men det går. Barnens pappa har Julia 4-6dagar i månaden, han bor 25mil här ifrån./ Mikaela
    vilken liten kämpe du har all styrka till ALLA ensamstående mammor och pappor inte lätt ibland men man får ju så mycket tillbaka varje dag kan vara ett leende el att dem börja krypa el gå osv...  :)
  • Cherrie

Min lilla son är 2 månader bara men jag hänger gärna med i denna tråd ändå =)

Vi blev ensamma redan från start. Mitt ex träffade en ny 2 veckor innan vår son föddes. Vi bodde kvar tillsammans några veckor men till sist orkade jag inte med att han var mer med sin nya än med sin son så vi flyttade.

Nu bor vi i egen lgenhet och förösker få dagarna att gå ihop. Pappan kommer och träffar sin son ca 2-3 ggr i veckan.

Jag mår fortfarande dåligt över att blivit lämnad och sviken och det påverkar mitt/vårt liv mycket. Min son har nu börjat få problem me dmagen och psykologen sa det kunde bero på att jag mår dåligt...

Ursch.. känns jobbigt just nu... men det kommer väl ordna sig snart hoppas jag. Och som Shaandra skriver så finns det en mening med allt..

Svar på tråden ensamstående förälder