Inlägg från: Sofiapers |Visa alla inlägg
  • Sofiapers

Pergotime

Hej! Hoppas det är ok att ställa en fråga här.
    Jag har PCO hade regelbundna menstruationer förut, tog ut spiralen i oktober och efter det har jag bara haft mens en gång. Har varit på kvinnokliniken och gjort ett vul som såg bra ut, men fortfarande igen mens. Har en son på 2½ år.

Vad är  Pergo?
    Måste man göra utredning för att få det?

• Sofiapers
    Jennie1987 skrev 2010-04-08 22:10:57 följande:
    Hej!Jag känner igen mig i det du säger. Jag hade också regelbunden mens förut, sen hade jag en P-stav i tre år och när jag tog ur den fick jag ingen mens!Jag fick konstaterad PCO ungefär 1½ år efter att jag tagit ut staven.Har du de "typiska pärlbandet" i dina äggstockar? Eftersom du har PCO menar jag.Pergotime är en ägglossningsstimulerande medicin.Jag behövde inte genomgå någon utredning för att få Pergotime. Eftersom min PCO redan var konstaterad och jag var i "behov" av Pergotime, så skulle jag bara få den. Jag ska förhoppningsvis börja med Pergotime på onsdag, då jag har nästa läkartid efter en avslutad Proverakur nu (för att få en blödning).Jag har inga barn sen innan, men i övrigt känner jag igen mig i din situation.
    Hej!

Ja jag har de typiska pärlbanden. Har haft PCO i kanske 5 år nu (kanske mer kommer inte ihåg)
    Då ska jag ringa och kolla om jag kan få det också.
    Tack för svaret
Svar på tråden Pergotime