betala hos pojkvän?
Ser att inlägget är gammalt, men skriver endå. När min doter var 19 så "bodde" hon i princip hos sin pojkvän, som bodde hemma med sin mamma.
Ja hon var myndig, men jag kände endå att hon måste betala för sig där hon är. Jag var o fika för första gången hos kilens mamma, och vi pratade om att betala hemma.
Hennes son betalade inte hemma.. Jag sa vad jag tyckte, att ,man bör betala, iaf lite hemma, i den åldern, han va 20, han hade inget fast jobb, men ströjobb.
Om man då betalar en viss procent av lönen är ju ok. Det bestämdes att han skulle betala 2000 hemma och min dotter skulle då betala 500 kr. Dom va ihop i ca 2 år,
och min dotter var där nästan hela tiden, (med uppehåll av en till två dag/mån, när jag bad henne sova hemma;) Det var hans mamma som bestämde summan.
Hon jobbade även extra så 500 var ju inga störreproblem att betala. Hon betalade givetvis inget till mej, eftersom hon knappt bodde där.
Jag tycker det är väldigt viktigt att dom lär sig att saker kostar och inget är gratis. Jag förstår TS att det är skämmigt att ens egna barn bor o lever gratis hos någon annan.