Kraniosynostos #10
Lycka till med allt!
Jag har inte samma upplevelser som några av er av personalen på avd. Vi kände oss otroligt omhändertagna hela tiden! - inte en enda kontroll missades skulle jag tro. När vi var ner för Arons första op så var det faktiskt vuxenpersonalen som kom upp till barnavd. under helgen.. för det var fler barn än vuxna då.
Viktigt att ni som har denna upplevelse tar med er det och återrapporterar på återbesöket - eller mailar sekreteraren eller liknande. De håller ju på och "laborerar" med sammanslagningar av avdelningar under helger och personal osv.
Det viktiga är ju då att patienterna känner sig trygga. Om ni som fått "vuxenpersonal" inte känner att det funkar måste det någonstans komma tillbaka till avdelningen, så de inte går och tror att allt är frid och fröjd för ingen har ju klagat..
Bara för ovanlighetens skulle kan jag berätta att våran läkare på BVC själv har en son som opererats för kraniosynostos för ca 20 år sedan! Så han visste precis vad det handlade om! vilket kändes väldigt tryggt vid samtal. Vi lämnade dessutom informationsbroschyren om kraniosynostos (den som finns på nätet) till vår BVC sköterska, bara för att "hjälpa lite på traven!".
Ni som känner att ni tappat förtroendet för sköterskor/läkare på BVC gör helt rätt i att byta!