-
Vi gjorde så eftersom vi bor i Göteborg. Tyckte det var jätteskönt att vara hemma så länge som möjligt!Lina W skrev 2010-03-22 11:44:41 följande:Vi kommer bli inskriva redan 1:a april och sen gå på permis eftersom 6:e april är första vardagen efter påsk. Tydligen kan vi få välja att göra alla förberedelser (bada etc) hemma och komma in först på morgonen på OP-dagen. Vad tror ni om det? Är det skönt att kunna vara hemma så länge som möjligt eller är det bäst att komma in kvällen innan för att vara lite förberedd och känna lite på sjukhusmiljön? Någon som gjort så? För och nackdelar? -
I min sons fall, Metopioca tog de bara upp ett lite 2 cm snitt i pannan för att ta ut fjädern. Rörde inte det gamla ärret.uppdragmamma skrev 2010-04-08 09:42:55 följande:Hej hej! Vi ska på inskrivning strax... dom säger ju att ta ut fjädrarna äre ne liten operation men dom tar väl ändå upp hela ärret igen? det e ju rätt stort tycker jag =S (Har egna dåliga erfarenheter av op sår som gått upp så JA jag är nojig ) Får väl ställa alla mina obehagliga frågor tilol Giovanni igen. Tror aldrig jag mött en läkare som är så trevlig och öppen i sina svar =) Han e ju helt underbar! Imorgon är det operation.
Jag har bara träffat Giovanni på E´s 3 årskontroll och jag tyckte han var tvärtom än du, svår att få utförliga svar ur & lite svår att förstå...jag hoppas få träffa PT på E´s 5 årskontroll istället, då det var han som op. Eric. -
Jag menar förresten inte i pannan utan ett litet snitt precis i hårfästet i pannan.
-
det är nog alltid både 3 och 5 årskontroller tror jag
-
Jadå jag är inte alls ledsen över att bo härlilyanna skrev 2010-04-13 11:24:18 följande:Säger precis som du, jättefin stad...skulle nog kunna tänka mig att bo där om jag måste välja en storstad.Åh, slottskogen måste vi besöka igen, förra gången jag var där så var jag höggravid med Alvin så det var en riktig pärs att gå där då.
Toppstaden nr 1! Slottskogen är underbar. Jag bodde 5 min därifrån förut men nu bor vi ist 5 minuter från Liseberg
-
Nästa torsdag har vi fått en tid för en extrakol av eric då han senaste månaden har vanat flera nätter och klagat på ont i huvudet och pekat på det område där han har en bula (uppepå huvudet, bakom ärret). Den bulan har varit där i stort sett sedan operation för 4 år sedan om jag minns rätt (han är 4 år & 8 månader nu och op vid 5 månader) men jag inbillar mig att den blivit större. Jag känner mig rätt orolig faktiskt
men hoppas att det bara är växtvärk eller ngt sådant. Han har ju lite mer ärr och ståltrådar & tjosan i huvudet än vanligt folk... Håll gärna tummarna för att det inte är ngt värre. -
Imorgon kl 9.30 är det dax att träffa PT
Är faktiskt nervös...håll tummarna för att han inte känner ngt avvikande & kanske kan förklara huvudvärken på ngt sätt! -
Nu har vi varit hos PT ang Eric´s klagan på huvudvärk. Besöket tog 3 minuter kanske. Han kände på Erics huvud & på bulorna & knölarna. Eric är snart 5 och har ändå en hel del knöligt. Inget de kan lova försvinner men det kan eventeuellt jämna ut sig när huvudet växer. Problemet nu har ju varit att han många nätter klagat på huvudvärk. Till den hade PT ingen förklaring direkt. I enstaka fall har barn fått ont av någon av de ståltrådar som ligger kvar i skallen men det trodde han inte det var i E´s fall. Han skulle fundera på om vi skulle röntga men vi avvaktar iaf ngn månad eller 2 och det känns ok. E säger ju inte detta varje dag och aldrig på dagtid. Eventuellt kan det ju vara så att han nu spelar lite på detta nattetid för att få extra uppmärksamhet då han märker min/vår oro. Det är inte omöjligt. Jag tror säkert att han iaf de första gångerna hade ont, absolut men nu skulle det kunna vara "påhittat för att vi reagerat för mkt. Vet inte vad jags kall tro men vågade inte chansa, utan ville att PT skulle känna & det har han gjort nu. Får se om vi går vidare...avvaktar nu iaf.
-
måste gå in på Inställningar och bocka i BIldgaller och spara. Sedan bör vi kunna se dina bilder, för nu gör vi inte det på ngt sätt.EmmaSofia skrev 2010-05-05 13:06:35 följande:Nu har jag pillat med bildenra hit och dit men kan inte förstå hur jag inte skulle ha publicerat dem, mjag ser dem. Kanske länken fungerar? www.familjeliv.se/hem/emmasofia/gallery/phpov... Bilderna är överlämnade till en läkare på Sahlgrenska så nu väntar vi på svar.
Hoppas f.ö du får snabbt svar från PTeter eller Giovanni.
Kram -
Inte vi heller. PT sa att vi skulle få det men vi fick dem aldrig & glömde fråga (hade liksom annat att tänka på just då...). Lite synd!lilyanna skrev 2010-05-13 15:26:08 följande:Vi fick inte det